Bahenní lázně v Prachovicích

07.10.2021 17:54

    Patrik Šponar odjížděl z jeho oblíbených Prachovic zklamaný. Po celý den se totiž jezdci museli vypořádávat s bahnitou tratí. Jaké pocity na Patrika působily, a jak to celé nakonec dopadlo? Vše se dočteš v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

18. 9. 2021

Název podniku :

MX Ultra GP Cup Mléčné dráhy
Prachovice

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

-

 

    Do Prachovic se vždy těším, zdejší trať je dobře udělaná, přehledná, rychlá na jedné straně ale na druhé straně i technická. Nemilé překvapení bylo, že byl povrch velmi podmáčený kvůli dešťům, což jsem moc nečekal, protože u nás tolik nepršelo. Současně se změnilo i počasí a ochladilo se.
    Trať měla opravdu dost rozblácený povrch, hlavně v úseku dolů kolem lesa a ve spodní zatáčce, kde se usadilo nejvíc vody. I přesto se mi povedlo zajet v kvalifikaci třetí čas, což mě překvapilo.
    Start do první jízdy byl průměrný. Nemělo to však žádný vliv, protože mě hned v prvním kole ve spodní rozbahněné zatáčce stáhla středová kolej doprava a já se vyválel v blátě. Odjížděl jsem poslední. Snažil jsem se to následně stahovat a celkem se dařilo. Někteří jezdci také upadli a domácí rychle jedoucí Petr Dolejš odstoupil. Několik jezdců se mi dařilo předjet. Do cíle jsem nakonec dojel na 4. místě hned za Richardem Hrdým. Věřil jsem si tedy na druhou jízdu s tím, že to třetí místo mám velkou šanci urvat.
    Do druhé jízdy byl start opět průměrný, čtvrté místo a po chvíli propad na páté. Dost mě rozhodila rovina za skokem po startu, kde se vytvořily koleje a málem jsem motorku zahodil. Ještě v prvním kole jsem se vrátil zpět na čtyřku, ale nějak se mi nedařilo se srovnat s tratí. Předemnou jedoucí Richard Hrdý brzdil Petra Dolejše, i přesto mi o kolo ujížděli. Pak jsem se konečně dal dohromady a začal zase tahat. Během dalších 2 kol jsem se dotáhl na dostřel a Petra Dolejše předjel a dostal se na 3. místo, bohužel jen na chvíli. Během toho mi dost nahodil brýle. Při nájezdu do začátky po jeho předjetí jsem se pokusil odhodit trhačku, ale nepovedlo se - chyběl mi konec, za který bych trhačku chytil. Možná mě to rozhodilo víc než jsem myslel a mělo to vliv na můj následný chybný průjezd nejvíce rozbahněnou zatáčkou. Kolej mě opět stáhla doleva a já se zase koupal v blátě, stejně jako v první jízdě. Chvíli před tím jsem předjel Petra Dolejše, který potom neměl šanci se mi v jednostopé koleji vyhnout. Skončil tedy i s motorkou na mé motorce, mezi které se zaklínil. Já si pro změnu narazil lýtko a sotva jsem se zvedal. Bez pomoci 2 diváků, bysme tam leželi doteď (za což jim děkuji). Po rozjetí jsem zjistil, že s bolavou nohou a obrovskou ztrátou nemá smysl pokračovat a odstoupil jsem ze závodu.
    Na celkové výsledky jsem ale nečekal. Sotva jsem chodil, takže jsem pobalil věci a jel pryč. Zklamání z opakované chyby bylo velké.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Patrik Příhoda
2. místo: Jindřich Musil
3. místo: Richard Hrdý

 

Fotogalerie: Bahenní lázně v Prachovicích

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz