Boj o titul vicemistra MMČR Supermoto 2015 se odehrával i v nemocnici

30.09.2015 13:35

    Poslední závod seriálu MMČR Supermoto 2015 v Sosnové u České Lípy ve dnech 26.-27.9.2015 měl nečekaný závěr pro jezdce Erika Provazníka z teamu REGION racing cz. V závodu startoval také Bohuslav Vaňous.

    Sobotní tréninky probíhaly bez problému, až do osudného podklouznutí předního kola Erikovi motorky v zatáččce po jedné z nejrychlejších rovinek na autodromu. Následoval pád, při kterém Erik narazil tělem do mobilních reklamních banerů s kovovou konstrukcí, které byly umístěny v únikové zóně a to před ochranou bariérou 
z pneumatik. Bohužel přímý náraz Erikovo tělo odneslo třemi zlomenými žebry a pneumotoraxem v dutině hrudní a byl převezen rychlou záchrannou službou do nemocnice, kde se ještě téhož dne podrobil operaci. Svědci nehody, kteří ihned přispěchali Erikovi na pomoc, se také podivovali nad nevhodným umístěním mobilního železného reklamního baneru přímo v zakázaném bezpečnostním prostoru. Erik byl tak proti své vůli vyřazen z bojů o titul mistra republiky a bohužel i o nominovanou účast na Mistrovství světa národů.   
 
 
    V neděli Erik tedy již nemohl zasáhnout do bojů o titul a čekal, jak závod pro ostatní jezdce ve třídě S1 dopadne a tím pádem i pro něj. V 1. rozjížďce nečekaně vyhrál Pavel Kejmar, který ale startoval z posledního místa, vlivem pozdního příchodu do předstartoviště. Druhé místo obsadil Milan Sitnianský a třetí Petr Pinc. V Sosnové se v závodu sešlo 6 jezdců a závod se obešel bez větších soubojů. Poslední rozjížďka této sezóny v třídě S1 byla pro Erika Provazníka rozhodující, zda udrží průběžné druhé místo v celkovém pořadí seriálu. V druhé rozjížďce vyhrál Milan Sitnianský, druhý byl Pavel Kejmar a třetí Petr Pinc. Celkové pořadí celého seriálu je následující. Titul Mistra MMČR SM 2015 patří Pavlu Kejmarovi, I. vicemistr MMČR SM 2015 patří Eriku Provazníkovi a II.vicemistr MMČR SM 2015 patří Petru Pincovi. 
 
    A jak se závodilo Slávkovi o tomto víkendu? Čtěte dále: 
"Tak nejdůležitější víme všichni. Rychle jsem v sobotu přijel do Sosnové (těsně před 13. hod.), srovnal jsem všechny otevřené účty s Erikem a Ondrou. Až se tomu divili proč? A já reagoval – co Vy víte, třeba sebou „křápnu“ a pak byste mohli mít smolíka.
 
    Erik už netrpělivě čekal, že pojede spolu volný trénink a že mi ukáže stopy. Já na ta rychlá kola s Erikem moc nejsem, takže jsem s ním po pár kolech ztrácel kontakt a vůbec si nevšiml, že on si už stihl „ustlat“ v zatáčce hned u depa. No a pak už mávaly červené prapory, takže jsem zajel do depa a teprve v tu chvíli jsem zjistil, že sebou „křápl“ Erik a že je navíc dost zraněný. To samozřejmě na „morálu“ moc nepřidá, tak jsem brzo trénink ukončil a připravil moto na nedělní závod.
 
    Neděli jsem začal pozvolna. Volný trénink jsem absolvoval na starších pneumatikách a to asi mělo vliv na celkově 3. místo za rychle jedoucím Mírou Starým a Michalem Solíkem. V kvalifikaci jsem tentokrát nechtěl ponechat nic náhodě a obul nové „pryže.  Jel jsem tentokrát celou kvalifikaci. V předposledním kole se mi podařilo získat „pole position“. Sice se Michal Solík ještě v posledním kole pokusil můj čas atakovat, nicméně neúspěšně. Kvalifikaci jsem vyhrál absolutně o 2 tisíciny sekundy!!
 
 
    V 1. jízdě jsem odstartoval průměrně a měl jsme co dělat, abych v první zatáčce uhájil 2. příčku za Michalem Solíkem. Celý závod jsem pak jel pod neustálým tlakem Míry Starého, který na mě ze 3. pozice neustále zle dotíral. To trvalo až do posledního kola a posledního esíčka před cílem, kde jsem v levotočivé zatáčce jel „obrannou“ stopu zcela na vnitřek a ještě dostal mírný smyk na přední kolo. Míra - jako zkušený mazák - toho využil, zatáčku si ze široka nadjel a na cílové čáře mě zevnitř „podjel“ a dojel přede mnou o 7 setin sekundy. První jízdu vyhrál absolutně Michal Solík, který však jede mladší veterány (35 +). Veterány 40+ vyhrál Míra Starý předem mnou.
 
 
    V 2. jízdě jsem odstartoval lépe, takže jsem na 2. pozici za M. Solíkem nemusel odrážet v úvodním kole žádné ataky. Nicméně Míru Starého jsem za zády opět cítil. A tak to trvalo prakticky v celém závodě. Navíc jsem v předposledním kole mírně zaváhal při předjíždění jednoho jezdce „o kolo“ a v tu chvíli jsem byl pod totální tlakem Míry, který se dostal na moji úroveň. Naštěstí se mi povedlo udržet optimální stopu a Míru před sebe nepustit. Zbývala však poslední dvojice zatáček před cílem a já nevěděl jakou zvolit stopu, aby se neopakoval předjížděcí manévr Míry na cílové čáře (jako v 1. závodě). Před levotočivou zatáčkou u depa jsem záměrně volil „střední“ stopu a pohlídal si vnitřní výjezd v poslední pravé zatáčce do cíle. To se mi vyplatilo. Míru jsem porazil o 6 setin sekundy !!
Díky lepší 2. jízdě jsem závod v kategorii veterán 40+ v Sosnové vyhrál, ale bylo to velmi těsné. Během celého dne rozhodovaly setiny a tisíciny. Absolutně jsem skončil na 2.místě za Michalem Solíkem. A jak už víte, titul mistra ČR ve veteránech nad 40 let jsem měl jistý z předposledního závodu. Takže parádní sezóna bez zranění (teda skoro) a bez technických problémů na spolehlivém motocyklu.
 
 
Díky všem za podporu - tj. především RRT za perfektní zázemí na závodech a Viktoru Špačkovi za repase motoru."
 
    Slávkovi a Erikovi gratulujeme k titulům a děkujeme za výbornou reprezentaci teamu po celou sezónu. Záznam z tohoto dne můžete sledovat dnes po půlnoci na ČT sport.
 
   

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz