Erik Provazník obhájil titul mistra ČR

03.10.2019 18:23

"Na poslední podnik MMČR SUPERMOTO zázrakem vyšlo počasí. Bylo sluníčko, sucho a nepršelo. Možná jsme si to zasloužili po posledních měsících odzávoděných takřka na blátě. Nervy před závodem jsem měl obrovské, až do poslední chvíle, než jsem projel v druhé jízdě cílem. " řekl Erik

Datum závodu : 29.9.2019
Název podniku : MMČR SUPERMOTO 2019
Kategorie : S1
Celkové umístění :  1.místo

 

    Poslední neděle v září patřila Vysokému Mýtu a jeho krasnému autodromu. Závody byly vyvedené, obešly se bez větších komplikací a úrazů. Mimo Mezinárodního Mistrovství České republiky se zde jel i vložený závod mistrovství Evropy Juniorů. Tedy mimo mistra MMČR v S1 se zde bojovali i o titul Mistra Evropy v několika juniorských třídách.


    Erik Provazník a jeho race: V kvalifikaci jsem bral druhé místo. Sklonit kšilt jsem musel před Tomášem Trávníčkem, který byl o 0,1s lepší než já. Třetí nám v patách o také ždibec byl Miloš Řihák. Ten pokulhával pouze o 0,6s za vítězem kvalifikace. Čekal jsem tedy zajímavý a vyrovnaný závod. Stalo se tak:


    1.Jízda: Miloš po startu první, Tomáš mu kryl záda a jim na záda koukal z třetího fleku. V tu chvíli mě blesklo hlavou, že takhle můžu na ten titul rovnou zapomenout, neboť mezi mnou a Milošem byla ztráta jen čtyř bodů. Pět by udělal rozdílem první jízdy a co pak? Tak jsem to nechat nemohl. Asi třetí kolo jsem se zdravě naštval. Předjel jsem Tomáše v terénu a o pár sekund poté předjíždím Miloše na asfaltu. Dal jsem předjetí oběma klukům značně a s rezervou... bez kontaktu. Miloše jsem dokonce předjel tak čistě, že jsem nevěřil v možnost dobrzdit do zatáčky. Bylo tu značné riziko, že půjdu ven. Avšak Brembo na přední nehnané nápravě zafungovalo a i díky kvalitní péči mechanika Vlastimila Doláka zastavilo nahned. Vlastu tu vychválit musím, jinak se mi na tu údržbu brzdy příště vyprdne a co potom. Motor sport je o motoru, tlumičích a brzdách. Pro pobavení diváku se na motocykl posadí i nějaký jezdec :). Zpět k závodu. Zázrakem jsem v čele závodu, skoro až snadno a bez kontaktu. Tomáš pak přestal hlídat Milošovi záda a ukázal mu svá záda. Asi jsou dost podobný, možná jen o nějakou kérku barevnější. Motorku má ale Miloš červenou a Tomáš modrou. Takže diváci změnu v pořadí snadno poznali. Tomáš se dotáhl až na mě. Milošovi jsme nějaký ten metr na dráze odjeli. Protože jsem v terénu jezdil venek a najížděl metry (málo kdo ví, že jsem placený od najetých metrů na dráze) Tomáš mě krásně hezky lehce a čistě vnitřkem podjel. Zase jsem měl tu čest koukat mu na záda. Poslední dvě kola se to schylovalo i k tomu, že jsem si na Toma brousil zuby, některé úseky jsem měl navrch. Motivace k vítězství mě však dvě kola před koncem připravila téměř výstup v terénní části, byl jsem rád, že jsem z toho nevypadl a jen tak tak jsem se udržel na dráze. Bum a Tomáš 200m náskok. Tím byl konec snahy o vítězství. S pokorou uznáním a radostí projíždím druhý pod vlajkou s šachovnicí. Miloš pár kousků sekund za námi.


    2.Jízda: start: první místo s přehledem. jupííííí. Konečně! Miloš druhý, Tom snad třetí. Tvořím patřičný náskok už prvním kolem. Jsem spokojený, ale hned na to červené vlajky. STOP závodu. A opakování startu. (důvodem byl pád jezdce ze zadních pozic) Škoda. Opakovaný start opět moc nic. Jsem druhý za Milošem. Ten ale nervozně v prvním kole motocykl pokládá v terénu. Možná je placený narozdíl ode mě a najetých ostrých metrů za počet položení stroje na zem. Já získávám téměř zdarma první místo. Miloš z páté pozice doklepal krásnou dvojku. Já byl asi sedm kol pronásledovaný Tomášem Trávníčkem. Ten pak bohužel pro defekt odstoupil ze závodu. Já jsem dojel s patřičným náskokem dokonce 20ti sekund. Spokojený a šťastný jsem projel cílem po zadním kole. Jednu ruku jsem u toho i zvedl, ale opravdu jen na chvílí, neboť kravinky natrénované nemám tak dobře. V závodě jsem obsadil 2 a 1. tedy první celkové muselo být pro mě, i když někdo nechtěl. V seriálu MMČR supermoto jsem tímto vyjel první pozici celkově a vybojoval tak 1. místo tj Mistr CZ 2019 nebo CZ Champion 2019 v Supermotu. Jsem rád, jsem šťastný a unavený. Všem sponzorům, přátelům, fanouškům, rodině i mechanikovi moc děkuji.

1.místo Erik Provazník

2.místo Miloš Řihák

3.místo Lukáš Ducháček

Fotogalerie: Erik Provazník obhájil titul mistra ČR

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz