Hranice, za kterou se nechodí

23.08.2022 22:15

    Patrik Šponar neplánovaně vyrazil na Memoriál Jaroslava Falty, který se konal v Kostelci nad Černými lesy. Závody probíhaly dobře až na incident s předjížděním na žlutou vlajku. To už Patrik musel zasáhnout. Dosáhl spravedlnosti? Dozvíš se v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

13. 8. 2022

Název podniku :

Memoriál Jaroslava Falty
Kostelec nad Černými lesy

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

6. místo

 

    Na závody jsem vyrazil spíše jako doprovod Jindřicha Musila, který mi nabídl odvoz. Na tuto akci bych se jinak nevydal, protože to mám dost daleko a místní trať nepatří mezi mé oblíbené. Těšil jsem se však na předpokládanou hojnou účast a souboj o postup přes kvalifikaci do hlavního závodu. Očekávalo se přes 60 nahlášených jezdců v kategorii Open.
    Ve výsledku byla účast v Open 54 jezdců. Jel se pouze 1 trénink, který byl zároveň i měřený, bylo to tedy trochu o nervy. Postupovalo 34 nejrychlejších jezdců, mezi kterými jsem se kvalifikoval ze 6. místa, s čímž jsem byl spokojen. Mile mě překvapila i trať, která doznala jedné větší a minimálně třech menších úprav, za což jsem byl rád.
    Do první jízdy se mi celkem povedl start, hlavně se však povedl průjezd první zatáčkou. Ve sjezdu dolů jsem se dostal na 2. místo, které se mi několik kol dařilo držet. Odolával jsem soupeřům a odrážel jejich útoky, přičemž za mými zády proběhly i nějaké pády. Přibližně před polovinou závodu, kdy jsem se vracel zespodu ze zadního úseku do první vrchní levé vracečky, bylo v této levé zatáčce máváno žlutou vlajkou. Přímo v zatáčce v koleji jeden jezdec sbíral motorku a já se jej pro jistotu rozhodl objet venkem zprava. V ten moment mě však předjel Dominik Müller s číslem 421, který stejného jezdce objel vnitřkem. Dle mého názoru to bylo předjetí pod žlutou vlajkou, což by se dít nemělo. V dalších kolech mě překonal i Jindřich, což se stalo na konci závodu, takže mi dost docházely síly. Asi dvě kola před koncem mě překonal i Lukáš Mohaupt a já měl do cíle ještě hodně práce s udržením 5. místa, protože na mě dorážel i Jaromír Pavlík.
    Po dojetí první jízdy jsem chtěl s pořadateli řešit předjetí na žluté vlajky, jelikož mi tento jezdec po dojetí do cíle tvrdil, že žádnou chybu neudělal. Zde mě dost zklamali organizátoři, protože mi bylo řečeno, že toto fakt řešit nehodlají, protože prý "to nejsou závody na body, je to jen memoriál a stejně nemáš důkaz". Krásný přístup k fair play a motivace k dodržování pravidel.
    Do druhé jízdy se mi start opět celkem povedl, ale průjezd první zatáčkou už nikoliv. Po prvním kole jsem se pohyboval na 6. místě, následně mě však postupně tři jezdci překonali, jednoho jezdce jsem však dokázal předjet zase já. Usadil jsem se tedy na 8. místě. V posledních 2 kolech jsem ještě vycítil šanci na předjetí před sebou jedoucího Michala Tesaříka, avšak jezdci o kolo mi to dost komplikovali a již se mi to nepodařilo. Celkově tedy 6. místo.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Jindřich Musil
2. místo: Lukáš Mohaupt
3. místo: Luboš Kuchta

 

Fotogalerie: Hranice, za kterou se nechodí

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz