I Vinkler se rozloučil s letošní sezónou

13.12.2022 18:06

    Zima, sníh, mlha, mrholení... Tak takhle by se daly popsat podmínky, které panovaly na posledním podniku Offroad maratonu v Šiklově Mlýně. Závodu se zúčastnil i Maty Vinkler. Dokázal si vůbec jízdu užít? Jak se mu dařilo, se dočteš v článku.

Jezdec: Matyáš Vinkler

Datum závodu :

13. 12. 2022

Název podniku :

Offroad maraton - Šiklův Mlýn

Kategorie :

Starší junior

Celkové umístění: 

4. místo

 

    Ráno v Šiklově Mlýně byly dva stupně pod nulou, všude ležel sníh a k tomu se přidala mlha a mrholení. Počasí, že by psa člověk ven nevyhnal. Přes to všechno jsem se v půl jedenácté postavil na start posledního letošního závodu Offroad maratonu. Pořadatel avizoval už předem, že se bude jednat o nejtěžší závod této sezóny.

    Ráno jako první startovaly čtyřkolky. Po jejich dvouhodinovém závodě byla trať plná bahýnka a uklouzaných zatáček. K tomu nám pořadatel přidal zrádné kamenité výjezdy a sjezdy. Ale ze všeho nejhorší bylo čekání v tankovací zóně před závodem. Po závodě čtyřkolek bylo na mnoha místech potrhané takzvané mlíko. Ta půl hodina čekání mi přišla nekonečná. Chuť závodit se stupňovala a zima byla vlezlejší.

    Už v samotném zaváděcím kole se trať na několika místech ucpala. Start do závodu se mi povedl a opět jako raketa jsem se ujal vedení. V půlce prvního kola už se mi dařilo předjíždět veterány, kteří startovali ve vlně před námi. Každé další kolo se trať víc a víc rozbíjela. K tomu zima a nevlídné počasí – prostě mazec.

    Po chvíli jsem podlehl útoku Zdeňka Buštíka a Sama Stuchlíka jedoucího na Gas Gas 85 .Při dojíždění pomalejších jezdců mě ještě předjel Martin Kulhánek jedoucí KTM SX 125. Potom už jsem si svoji pozici důkladně hlídal a do cíle jsem dojel na pěkné čtvrté pozici.

    Závod to byl náročný a jednalo se o můj poslední v této sezóně. Offroad maraton se mi líbil a i když jsem odjel pouze tři závody z osmi, v celkovém pořadí jsem se vyškrábal na jedenáctou pozici. V závěru letošní sezónu hodnotím velmi kladně. Poznal jsem mnoho nových tratí, okusil novou disciplínu a to vše se obešlo bez úrazu.

    Na konci chci poděkovat rodičům, Region racing teamu a mechanikovi Matějovi Bockovi, bez nichž bych tento náročný sport nemohl dělat. Motokros, Enduro, Cross Country a obzvlášť Offroad Maraton je sport pro pořádný chlapy :)


Text: Matyáš Vinkler

 

1. místo: Zdeněk Buštík
2. místo: Samuel Stuchlík
3. místo: Martin Kulhánek

 

Fotogalerie: I Vinkler se rozloučil s letošní sezónou

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz