Náročné dobrodružství v Polsku

24.08.2022 22:30

    Závodit za hranice Čech se vypravil Pavel Kuneš. Čekalo ho však něco, co si vůbec nedokázal představit. Namísto klasického cross country okusil totiž i hard enduro sekci. Jaké pocity z celého závodu měl? Dozvíš se v článku.

Jezdec: Pavel Kuneš

Datum závodu :

15. 8. 2022

Název podniku :

Piknik Cross Country Extreme Enduro Sudety 2
Gmina Radków (PL)

Kategorie :

-

Celkové umístění: 

27. místo

 

    Na další závody jsem zavítal do Polska na podnik Piknik Cross Country Extreme Enduro Sudety. Podle názvu jsem si myslel, že se bude jednat o klasické crosscountry na dvě hodiny, ale opak byl pravdou a závod byl opravdu spíše extreme než crosscountry. Spíš jsem byl zvědavý, jak vypadají závody taky jinde než u nás v republice, a tak jsem vyrazil. Trať měřila okolo 14 km a před startem jsem stihl projít asi 1/3 tratě, takže zbytek jsem jel "na oči".
    Poslední dobou se mi daří starty, takže jsem se do první zatáčky skládal první. Asi půlku prvního kola jsme se střídali ve 4 jezdcích na špičce a dojeli jsme 2 minuty před námi startující kategorii expertů. Pár se nám jich podařilo předjet a v tom byl kámen úrazu pro další působení v závodu. Při nájezdu do lesní pasáže, kterou jsem neprošel, nás traťák nevědomky nahnal do expert pasáže. Tam bylo to, co jsem opravdu na závodech s označením CROSS COUNTRY nečekal. Výjezd a na něm naházené klády a kmeny stromů. V tu chvíli jsem si uvědomil, že nejedu CC, ale opravdové hardenduro. Poprvé jsem pasáž překonal, ale další kola jsem v každé této pasáži ztratil cca 9-12 minut, a to bylo klíčové pro dobrý výsledek. Ještě k tomu jsem ve druhém kole urval picí hadici na mém batohu, takže jsem jel zbytek závodu bez pití. Tyto hard pasáže byly na trati dvě. Zbytek byl krásný, vedený většinou jednokolejkou v lese a s rychlými pasážemi na loukách, což mě opravdu bavilo. Právě tam jsem získával ztracený čas a předjížděl.
    Po cca hodině a půl jsem byl tak vysílený z tahání motorky přes stromy, že mi totálně odešla fyzička a tu půlhodinu už jsem dojížděl. Nakonec mi to dalo na 27. místo z cca 80 jezdců na startu. Pro mě to ale znamená úspěch, že jsem vůbec dojel v pořádku a nezničil motorku. Určitě to byla dobrá zkušenost a o to víc vím, co potřebuji ještě potrénovat. Na rychlých pasážích jsem jel na špičce a v lese na překážkách jsem prostě hodně ztrácel. Takže potrénovat do příště překážky a bude to TOP. Moc děkuji mému týmu Region racing za podporu.

Text: Pavel Kuneš

 

1. místo: Michalski Olivier
2. místo: Polaj Igor
3. místo: Maciejewski Dawid

 

Fotogalerie: Náročné dobrodružství v Polsku

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz