Ostré lokty na pouťovém závodu

18.08.2022 14:56

    Patrik Šponar vyrazil po sedmi týdenní pauze závodit do Velké Losenice. Bylo to však "na ostří nože", kdy se na předních pozicích bojovalo o každý metr na trati. Jak to dopadlo? Dočteš se v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

30. 7. 2022

Název podniku :

10. ročník pouťového závodu
Velká Losenice

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

2. místo

 

    I přes hlášené špatné počasí jsem se na závody hodně těšil, jelikož poslední závod jsem jel před 7 týdny. Navíc mám tuto trať vcelku rád. I přes malé rozměry tratě se zde člověk docela nadře a rozhodně se při jízdě nenudí. Místní prostě z toho prostoru vytěžili maximum, za což poklona. Navíc se mi podařilo ukecat kluky Jindřicha Musila a Bohdana Krále, aby na závody taky dojeli už den předem, a společně jsme pogrilovali, popili a udělali trochu bordel :) Mimochodem, Bohdan alias Bóďa je bývalý jezdec Regionu, který vyrazil na závody po 4leté pauze!
    Všechny nás překvapilo, že povrch trati byl po pátečním dešti, kropení a sobotním dopoledním dešti vlastně úplně ideální. Krásně to drželo, neprášilo se, ale nebylo ani bláto. Místní hlíno-písek byl na rozmary počasí vyloženě imunní.
    Ze startu jsem byl mírně nervózní, protože jsem na rošt nastupoval snad až na 8. místě, přičemž je zde jen 15 branek a moc výhodných míst tady není. Zbylo na mě však naštěstí hned druhé místo zleva, a i díky tomu se mi povedl holeshot. Celkem rychle jsem si vybudoval solidní náskok a myslel si, že mě zezadu dotahující Jindřich už nedožene. To jsem se ale šeredně spletl. Jakmile se dostal za mě, nemilosrdně mě začal dotahovat a během dvou kol už začalo docházet k soubojům. Jelikož se zde celkem špatně předjíždí, musí mít jezdec hodně ostré lokty a nebát se kontaktů, což Jindřich bohužel pro mě umí. Dvě kola před cílem mě tak po mé vlastní chybě předjel v pravé zatáčce v esíčku uprostřed tratě, ještě k tomu venkem zatáčky, přičemž jsme do sebe i lehce vrazili. Do cíle jsem se mu ještě snažil předjetí vrátit, avšak bez úspěchu.
    Do druhé jízdy se mi opět povedl holeshot, měl jsem tentokrát k dispozici branku úplně vlevo. Opět jsem si vypracoval menší náskok, než se za mnou opět zjevil Jindřich. Zhruba dvě kola se mi dařilo držet víceméně stejný rozestup a nedojížděl mě, poté jsem však opět chyboval a v mžiku mě dojel. Z nervozity jsem dělal další chyby, čehož Jindřich využil a kolo na to mě předjel kousek za esíčkem. Nenechal jsem si to líbit a začal jsem tlačit na pilu, avšak možná až moc. Po kole soubojů jsem si najel do levé zatáčky esíčka tak, abych jej v následné pravé předjel. Předpokládal jsem však, že jede stejnou stopu, jako v první jízdě, což se mi vymstilo. Jindřich to do následné pravé zlomil zvenku na vnitřek a já mu v tom momentu mířil v plné rychlosti kolmo přímo na kyvku. Ve snaze to ubrzdit a vyhnout se kolizi mě začalo předbíhat zadní kolo, ztratil jsem rovnováhu a z motorky v podstatě setrvačností seskočil vlevo. Muselo to vypadat komicky, jako bych motorku tlačily. Než jsem však naskočil zpět, Jindřich byl o velký kus pryč. Díky velkému náskoku mě nikdo zezadu ani nedojel na dostřel. Poslední 3 kola jsem tedy spíš jen "dojel" pomalým tempem. Ve výsledku tedy 2. místo a ze závodů nadšení.
    Děkuji týmu za podporu, Jindřichovi za férové souboje, Bóďovi za to, že vůbec dojel a Kamče za super fotky :)

Text: Patrik Šponar

1. místo: Jindřich Musil
2. místo: Patrik Šponar (REGION RACING s.r.o.)
3. místo: Vojtěch Křiva

 

Fotogalerie: Ostré lokty na pouťovém závodu

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz