Provazník ve spolupráci s TM FACTORY

29.10.2022 14:32

    Erik Provazník přichází s neuvěřitelnou novinkou - tou je navázání spolupráce s fabrickým týmem TM. Vše se dalo dohromady už na belgickém závodě v Mattet. Jak k tomu vlastně došlo? Celý příběh najdeš níže v článku.

Jezdec: Erik Provazník

Datum závodu :

16. 10. 2022

Název podniku :

SM GP1 - Paříž

Kategorie :

S1

Celkové umístění: 

15. místo

 

    Moje cesta do Paříže začala už týden před tím v Belgii. V Mattet v belgii jsem byl vybrán do amerického finále, kde jsem reprezentoval Českou republiku. Při čakačce v kleci mi okkukuje motorku inženýr a technický konstruktér TM Factory (v tu chvíli jsem ještě nevěděl o jakou personu se jedná). Konstruktér o mně věděl téměř vše a ptá se: „Proč jedeš na bike 2?“ Za odpověď jsem se jako pilot skoro styděl, ale upřímně jsem mu odpověděl: „Bike 1 (která je samozřejmě výkonnější) je nepojízdná z důvodu problému na motoru.“

    Hrozně mě překvapilo, že i konkurenční týmy sledují naší práci a zajímá je, jak na strojích pracujeme. Ani nevím proč, ale vycítil jsem, že inženýr konstruktér mně přišel pomoct. Sám od sebe mi začal dávat velmi cenné informace. Jako například: jak a čím svářet kyvné vidlice; které roky výroby motorů z Yamahy byly povedené; které doplňky fungují a které nefungují… Byl jsem mu neskutečně vděčný.

    Po dojetí semifinále byla naše bike 2 totálně přehřátá. Z důvodu úspory financí jsme s sebou neměli závodní benzín (okysličený benzín chladí teplotu motoru). Čekalo nás finále, které trvalo 30 minut. Skočil jsem proto za inženýrem konstruktérem z TM, že koupím 5 litrů závodního paliva, abychom motoru odlehčili. Opět mi pomohl, benzín mi dal a peníze si vzít ani nechtěl. V závodě motorka fungovala a po pádu jsem dojel na 24. pozici. Po dojetí už jednám s manažerem fabrického týmu TM – Ivanem Lazzarinim. Ivan se ptá na mou účast v GP France. Odpovídám mu s úsměvem: „Jel bych hrozně rád, ale na tento podnik nemám potřebné nářadí, a bohužel ani můj mechanik neměl čas.“ Od Ivana přišla nabídka, která se neodmítá. Řekl mi: „ Ërik, zaplatíš si pneumatiky a startovné?“ Moje odpověď byla jasná a Ivan odvětil: „Tak jedeš, zařiď si licenci.“

    Po 11leté kariéře supermota to bylo něco, co mi dodalo energii, vítr do plachet, motivaci a chuť zase začít makat na 100 %.

    Paní vaňková na Autoklubu mi udělala licenci do pár hodin. GP koordinátor mě přihlásil do závodu. Můj otec doma kroutil hlavou a já jsem vyjel na závody mistrovství světa v Paříži s fabrickou podporou TM. Byl to splněný sen!!! I tak ale všechno růžové nebylo… Páteční tréninky (kde jsem si měl nastavit motorku) byly zrušeny. Do toho přišel GP koordinátor se slovy, že již přede mnou bylo přihlášeno 32 pilotů a neví, jestli budu moci startovat. Můj sen byl najednou na vodě. Nakonec to dopadlo tak, že jsem startovat mohl. Oba tréninky i kvalifikace se však odehrály na vodě za neustálého deště. Tím pádem jsem nedokázal na motocyklu nastavit téměř vůbec nic, mimo primárních věcí. První race proběhl v sobotu a byl na slickách (1. jízda bez deště) a já si teprve začal zvykat na TM Factory. Zajeli jsme v této jízdě 17. místo.

    Přišla neděle. Naštěstí celá neděle probíhala bez deště. V ranním warm-upu jsem byl podruhé na této motorce na slickách. S fabrickým mechanikem Robertem jsme konečně dokončilicelý setting stroje a pilota. Robertovi moc děkuji za profesionální péči (level milion), kterou mi poskytl. Všechny naše kroky byly znát, a to tím, že jsme ve druhém závodě zajeli 16. místo a ve třetím dokonce 14. pozici. Celkově jsem týmu L30 Racing TM Factory i sám sobě dovezl 15. místo z GP France (Paříž). Konkurence byla obrovská a na startu stálo 30 špičkových pilotů z celého světa. Za celou tuto zkušenost jsem moc vděčný Ivanovi Lazzarinimu a přiznám se, že domlouváme i další spolupráci do sezóny GP 2023.

Text: Erik Provazník

1. místo: CHAREYRE Thomas
2. místo: SCHMIDT Marc Reiner
3. místo: HOLLBACHER Lukas

 

Fotogalerie: Provazník ve spolupráci s TM FACTORY

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz