Rozhovor s ex-jezdcem týmu REGION racing cz Dominikem Procházkou

28.01.2014 09:53

    Na web stránce www.mxkings.com se objevil rozhovor s ex-jezdcem týmu REGION racing cz Dominikem Procházkou. Bohužel v článku nepadlo jediné slovo o naší spolupráci s ním. Nedá se nic dělat, alespoň je na pár fotkách v týmovém dresu.

Zdroj rozhovoru: https://www.mxkings.com/

Rozhovor s Dominikem Procházkou...

 aneb nikdy se nevzdávejte svého snu!

     Zdravím všechny příznivce MX. Dnes jsem si pro Vás připravil rozhovor, není to sice tak, jak to zde chodí obvykle, je to přímo můj rozhovor s jedním domácím jezdcem, přesto doufám, že se Vám bude líbit, protože je toho tolik, co tenhle kluk za 18 let svého života zažil a přesto se nevzdává! 

    Doufám, že to bude pro některé z Vás inspirací a nikdy se nevzdáte svého snu! A o kom že je vlastně řeč? O Dominiku Procházkovi (21. květen 1995), jehož kariéra začala velice slibně, pak se ovšem odehrála spousta nepěkných událostí, které mu kompletně změnily život, ale teď již dost řečí, pojďme na to!



.
    Martin Plesník:  Ahoj Domino, tak na začátek bych Tě poprosil, aby ses širší motokrosové veřejnosti trošičku představil. Kdo vůbec jsi? 

    Dominik: Ahoj, jmenuji se Dominik Procházka. Bydlím v Dlouhoňovicich, což je dá se říct část Žamberka.
Narodil jsem se 21.5. 1995 a nyní studuji automechanika, ale ve studiu chci pokračovat dál. 
Ve volném čase, kterého mám opravdu málo, se snažím trénovat na motokros - posilovny, běhání, florbal, kolo a další aktivity :-)
 

    To by myslím pro začátek stačilo, teď již ale k MX kariéře. Kdy jsi začal jezdit a jak ses vůbec k MX dostal? 

    K motokrosu mě přivedl můj otec, který motokros dříve jezdil a miloval ho. Byly mi asi 4 roky, když jsem dostal Kawasaki kx 60. Moje první závody byly zde v Žamberku na trati, tenkrát mi bylo asi 8 let a dojel sem čtvrtý. O týden později v Městečku Trnávka jsem už stál na stupních vítězů na 3. místě a tím moje kariéra odstartovala.


    Tvá MX kariéra se rozběhla docela dost slibně, když ses v roce 2010 pravidelně umisťoval na špici českého a slovenského mistráku a dokonce jsi v ČR udělal titul ve třídě do 85ccm, jak na tyhle časy vzpomínáš? Byl titul mistra ČR splněním klukovského snu? Ve třídě do 85ccm jsi poněkud neobvykle startoval na čtyřtaktní Hondě, proč? 

    Ano tato sezóna se velmi povedla, bylo vše ok. Stát se mistrem ČR byla opravdu pocta a nekonečná radost. Avšak jak jsi zmínil, jel jsem také mistrovství Slovenska, které jsem vedl a i jsem ho celkově vyhrál. Ale po opravě, kdy můj obsah byl 152,6 ccm  mě diskvalifikovali po podání protestu od Denise Poláše, i když jsem dle pravidel FIM všechno splňoval. Proč Hondu? Byla to novinka a my jsme chtěli zkusit něco nového a byl jsem s tímto motocyklem spokojen a vzpomínám na něj jen dobrém :-)



.
    Potom ale přišel rok 2011 a s ním i přechod na 125ccm, začal jsi jezdit na TM a na to, že to byla premiérová sezona na 125, tak to nebylo vůbec špatné, vždyť ses nominoval také na MS Juniorů do italského Cingoli. Jak zpětně hodnotíš přechod na 125? I když ses nekvalifikoval do závodu, jaké to bylo reprezentovat ČR na tak velké akci? Jak na TM s odstupem času vzpomínáš? 

    V roce 2011, kdy jsem podepsal smlouvu s panem Alessandrem Ferrarim a MCF.CZ jsem startoval na motocyklu TM 125. Měl jsem však pád, kdy jsem si poranil koleno a pak už to šlo všechno z kopce. 
Na operaci jsem nešel a s kolenem jsem i přes bolest závodil, dokonce spoustu závodů jsem dojížděl i s vykloubeným kolenem. Cingoli bylo splnění mého snu, který dál přetrvává. V kvalifikaci jsem ale upadl díky defektu na předním kole, a tak jsem nezajel ani rychlé kolo, byl jsem celej sedřenej. 
Šanci jsem však měl v last chance, kde jsem startoval díky spáleninám na těle i bez hrudníku. Vystartoval jsem někde okolo 10. místa, ale pak jsem se probojoval dopředu, ale v chvíli snažení, kdy moje pozice stačila na postup, jsem chtěl dopředu a upadl jsem, tím pro mě vše skončilo. 
Přestup na 125 beru kladně a na TM vzpomínám dobře, byl to super stroj.

    Pak tu byl rok 2012 a přechod na KTM. Proč jsi učinil tento krok? Hned na prvním závodě v Přerově to začalo slibně – 6. místem v kvalifikaci za Krčem, Kovářem, Vondráškem, Podmolem a Drdajem, to určitě nebylo špatné! Po pěti kolech si byl šestý, pak jsi ovšem ze závodu odstoupil a vrátil se až za tři měsíce, co se v Přerově stalo? Pokračoval jsi v Netolicích, kde ses vrátil solidním 9. místem. V Horažďovicích a Horním Újezdu jsi byl také devátý, na závěrečném závodě v Kaplici šestý, což byla aspoň malá náplast za nepovedenou sezonu. Celkově jsi obsadil kvůli vynechaným závodům až 14. příčku, což bylo asi míň, než jsi očekával. Poté sis ještě na závodech velkého mistráku poprvé vyzkoušel čtyřtaktní 250, tak jak hodnotíš rok 2012 ze svého pohledu? 

    Na KTM jsem přestoupil z důvodu, že někteří čeští juniorští závodníci a jejich manažeři mě furt pomlouvali a znepříjemnili zimu, tak jsme odstoupili od smlouvy. Ano, Přerov byl špatný. Rychlost byla fajn, ale v zadním úseku trati mi Michal Novocký přejel přes nohu a zlomil mi kotník, na kterým jsem nakonec ještě musel dojít do depa. Po operaci, kdy mi kotník sešroubovali jsem se vrátil do Netolic, i když jsem ještě jezdit neměl. V Netolicích jsem jel ještě stále s bolestmi, takže jsem víceméně zápasil spíš s bolestí než s konkurencí. Nakonec se jel asi o měsíc později Horní Újezd. Po pár trénincích jsem dokázal s bolestmi a šrouby dojet třetí, i když jsem bojoval o druhou pozici s Filipem Podmolem, kterej do mě narazil zrovna do té nohy, zlomil mi ten šroub. Díky tomu mě následovala po závodě další operace. V druhé rozjížďce jsem z druhého místa spadl a poté i odstoupil. Na 250 jsem již trénoval a tak jsem ten závod jen zkusil. Tato sezóna pro mě byla opravdu špatná.


 

    A teď již sezona 2013. Opět KTM 125ccm a MMČR-J v kombinaci s velkým mistrákem. Na úvod 12. místo v Lokti nad Ohří určitě nebylo úplně optimální, pak šestá příčka v první jízdě v Přerově a druhá…opět nedojetá, není pro tebe Přerov trochu prokletý? V Netolicích ses vrátil, první jízdu jsi ale nedokončil a do druhé jsi vůbec neodstartoval, jakto? Poté v Jiníně ne příliš pěkné 16. místo. A od té doby jsi už MMČR-J nejel. Během roku jsi jezdil také různé cupy, na jednom z nich pro tebe vlastně skončila celá sezona, i když…pro někoho by to asi již byl konec kariéry, asi bude lepší, když se o tomto nepěkném zranění rozpovídáš sám.

    Sezóna 2013 je takovej můj životní horor. Díky operacím jsem se v zimě nemohl připravovat a to se odrazilo na prvním závodě v Lokti, kde jsem padal a navíc jsem ještě bral antibiotika, skončil jsem až 12. V Přerově jsem měl špatný start, ale dotáhl jsem to až na šesté místo, kdy přímo přede mnou dojeli Zmeškal a Šikyňa myslím. Druhá rozjížďka vypadala slibně, jel jsem v klidu, ale z druhého místa mi vypověděla službu motorka.
Pak přišly na řadu Netolice. Kvalifikace hrůza, skončil jsem až někde kolem 20. místa, ale v závodě jsem vystartoval kolem půlky a dotáhl to na 5. místo, jenže v posledním kole mi přestal jet motocykl, do druhé rundy už jsem nenastoupil. V Jiníně jsem spadl a nedojel, proto jsem skončil až tak vzadu. Potom už jsme juniorský mistrák nejeli, navíc jsem si na velkým mistráku v Ledči nad Sázavou vykloubil rameno, které mi pak do konce sezóny vypadávalo za jízdy. Ano, můj úraz se stal v Dalečíně na Vysočině. Kvůli závodníkovi, kterej přede mnou nedoskočil skok jsem musel zabrzdit a na záda mi dopadl závodník za mnou. Zlomil mi žebra, lopatku a poranil mi u míchy nervový svazek a díky tomu mně ochrnuly na ruce svaly, s rukou jsem nemohl hýbat. Nevěděli, co se mnou furt je, lítal jsem z nemocnice do nemocnice a z vyšetření na vyšetření, která byla opravdu velmi bolestivá.


    Jak se cítíš teď? Je to lepší? Už můžeš rukou hýbat? Nepřemýšlel jsi o konci s MX? 

    Motokros mi zakázali, ale já jsem nemohl této zprávě uvěřit, a tak jsem začal makat - běhání a každej den bolestivé posilování a ano, dnes už s rukou hýbu a dokonce jsem už i jezdil. Cítím se celkem fajn a hlavně fyzicky připravený.


    Na internetu koluje také video z tvého ošklivého pádu na SX v Litovli, kdy sis zlomil páteř, čím to bylo způsobeno? Udělal jsi chybu, nebo to byla jen špatná souhra náhod? 

    Ano, toto video jsem nechtěl publikovat, ale dal ho na internet můj kamarád a ani nevěděl, jaké to bude mít následky, jakou vlnu odstartuje toto video, potom jsem viděl, jak to sledujou v Německu a dokonce i v USA. Byla to spíše moje chyba, jel jsem po zadním, ale abych se nepřevrátil dozadu, ubral jsem, ale přední kolo mi dopadlo až za hranu, a poté už se nedalo nic dělat, jenom jsem čekal, jak to dopadne.

    Musíš v sobě  mít velkou sílu, když se i po takovýchto problémech stále dokážeš pokaždé vrátit, co považuješ za své největší výhody a nevýhody u MX? Případně, kdyby ses mohl vrátit v čase, udělal bys něco jinak? Která ze všech motorek, na které jsi kdy jel ti sedla nejvíce?

    Ano silnou vůli v tomto sportu člověk mít musí, ale hlavně se nesmí vzdát. Moje výhody a nevýhody? No tak výhodou asi je ctižádost, a že i když jedu ze závodů na závod, dokážu jet rychlý kola a nevýhodou je, že chci stíhat špičku ČR, ale bez tréninku potom padám a jsem nešťastný, když se mi něco nepovede. Kdybych se mohl vrátit v čase, změnil bych hlavně svoji přípravu, kterou bych ještě zvětšil. Nejlépe se mi asi jelo na TM. Super výkon a k tomu super pérovaní. O konci s motokrosem jsem už hodně uvažoval, hodně lidí mi to i radilo, ale potom všem s tím nejde přestat, a hlavně je to jako droga.

    Nemohu se tě také nezeptat na oblíbenou trať, původ tvého čísla, proč jej máš na své motorce? A co si myslíš o úrovni českého MX? Myslíš, že je šance, aby zde vyrostl jezdec světového formátu? 

Moji oblíbenou tratí je Opatov u Svitav a Loket nad Ohří, ze zahraničí Cingoli a Teutschenthal.
Moje číslo 150 vzniklo tím, že jsem hledal volné číslo v registraci  a bylo volné toto číslo a jelikož jsem minulý rok vyhrál na Hondě 150 tak jsme učinili toto rozhodnutí :-) Můj názor na český MX? No není to asi úplně v pořádku, ale s tím stejně nic neuděláme. Myslím si, že možné to je, však tu takové talenty máme, ale problém je v podpoře těchto jezdců. Buď má talent, ale nemá prostředky na to se rozvíjet, nebo nemá talent, ale má peníze. Problémem jsou také naše tratě, které se stavějí spíše pro Hobby jezdce a my jsme potom v zahraničí na tom biti.


    Určitě se sluší a patří zeptat, co plánuješ do příští sezony? A jak se ti líbí letošní zima? Až doteď se dalo pořád jezdit a to myslím snad ještě nikdy nebylo.

    Do sezóny 2014 pojedeme asi nejspíše sami za sebe, kde musím poděkovat mému otci, kterej mi stále věří a podporuje. A zpět k závodění - budu startovat v kategorii MX1 na stroji Suzuki, kde se budu snažit zajet co nejlépe, dále však odjedu i juniorský mistrák v kategorii MX2, také na Suzuki a dále ve volných víkendech budu jezdit různé SMS, cupy a místní závody, ale vše se bude odvíjet od mého zdravotního stavu. Zima se mi zatím líbí. Ano jezdit se dalo, doteď, ale bohužel já začal jezdit a stihl jsem tři tréninky a teďka nám mrzne.


    Chtěl bych ti poděkovat za příjemné povídání a přeji hodně štěstí, pevné nervy při návratu a hlavně konečně ve zdraví!

    Taky děkuji a doufám, že sezóna 2014 bude konečně úspěšná.

    Děkuji za návštěvu Martin Plesník / Dominik Procházka

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz