Rozhovor s nováčkem ledové ploché dráhy - Jirkou Wildtem

27.02.2018 21:23

    Když jsme se konečně letos dostali i k ledové ploché dráze, představím vám nováčka Jirku Wildta. V motocrossu ho můžete vídat už nějaký ten pátek, na zimu teď ale osedlal jiný stroj. Pár otázek nám zodpoví níže.

Jak Tě napadlo jezdit ledy? 

Táta dělal loni celou sezonu mechanika Robertu Růžičkovi, zatímco já jsem se učil na zkoušky. Když jsem dodělal semestr, tak jsem se po dlouhé době také jel na ledy podívat. To byl závod v Račicích. Ohromila mě ta rychlost, jakou se to může jet, když to někdo umí. Takže další víkend už jsem si vzal helmu a boty, že si to po závodě vyzkouším. „Růžan“ mi motorku bez řečí půjčil. A pak ještě asi dvakrát tu sezonu. Řekl jsem si, že to může být dobrá zimní příprava, taky příležitost vyzkoušet si něco, co normálního člověka ani nenapadne a nakonec jsme, myslím na konci léta, koupili starší motorku od Davida Lizáka.

Co sedláš za stroj?

 Rám i motor je Jawa. Mám starší model rámu, dnes si už Tonda Klatovský nechává dělat svoje rámy. Rám je celoodpružený, dříve se jezdilo jen s přední vidlicí a vzadu na pevno (nevím, jak to ti chlapi udrželi na dráze) a samozřejmě bez brzd. Dvoustupňová převodovka, motor Jawa 500, něco kolem 65 HP myslím.

 Jak dlouho jezdíš?

 Byli jsme na předsezónním soustředění ve Švédsku ve Fünasdalenu, kde nás koučoval Rakušan Franky Zorn, který si tam musel dovézt vlastní techniku až z Östereichu. Tam jsem byl na motorce celkem 6 dní. Když jsme se vrátili natěšeni do Čech, tak jsme mohli na rybníkách akorát krmit kachny. Na konci ledna jsem uviděl startovní listinu jednoho Rakouského volného závodu a na soupisce bylo jen 14 jezdců, tak jsem se tam nakonec dostal přes Tondu Klatovského, který mi to zařídil. A od té doby zase nic až do minulé neděle, kdy mi Lukáš Volejník připravil podmínky pro trénování na rybníku v Chrastné. Takže když zanedbám pokusy z minulé sezony, tak jsem na motorce seděl 8x.

Máš už za sebou nějaký závod? ( jaký, kde, výsledek)
 

Už jsem zmínil Rakouský volný závod. Jelo se ve Weissenbachu. Jeli jsme tam s tím, že na soupisce je jasných 14 jezdů a předpokládali jsme, že 2 postoupí z kvalifikace. Ale když jsme dorazili na místo, na soupisce už bylo 16 jezdů. Čili se jelo jen o náhradníky, 4 jízdy na 3 kola s přestávkami asi 5 minut mezi každou jízdou, takže David Lizák toho měl celkem dost po 600 km za volantem a ještě 4 jízdách. Vyhrál jsem 3 jízdy a jednou byl druhý, předjel mě právě David, když jsem si nepodržel vnitřek. Za sebou jsme nechali 2 místní začínající piloty.
Takže jsem se kvalifikoval jako náhradník, který nastoupí, pokud někdo najede do pásky, nebo odstoupí ze závodu. Nakonec jsem se dostal do 3 jízd. Ale tam byla trochu jiná rychlost. Starty mi většinou vyšly, to jsem byl vždy první až druhý, ale za druhou zatáčkou jsem byl už čtvrtý a ztráta se navyšovala každým dalším kolem. Ale beru to tak, že to byl pouze první závod a výsledky už mohou být pouze lepší.

Uvidíme Tě v Opatovicích pokud se pojede?
 

Pokud bude led v Opatovicích, budu tam také. Uvidíme, s předpovědí to nevypadá moc dobře, ale plochodrážnící doufají.

Máš v plánu plochou i přes léto? 

Přes léto je samozřejmostí motokros, ale uvidíme, třeba se svezu na plochodrážním speciálu i na škváře. Ale na to abych začínal s klasickou plochou, jsem už hodně starý. Navíc máme motorek v garáži už dost.

Chceš něco dodat na závěr?
Rád bych poděkoval taťuldovi, že ho baví dávat tolik peněz do mých koníčků, ale nevím, jestli to nezní moc homosexuálně.... :-) No a kdyby byl někdo ochoten mi pomoci, podpořit mě, budu rád a můžeme se domluvit, na motorce mám místa pro reklamu dost :-)

Díky moc za Tvůj čas a odpovědi. Hlavně držím pěsti, ať to jezdí, ať už na ledu nebo na hlíně!!! 

Níže omrkněte video jak to vypadalo v loňském roce v Opatovicích a také si zamotejte hlavu s Jirkou ! :-)

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz