Rozhovor s Viktorem Špačkem

11.01.2021 18:26

    Vyzpovídali jsme jezdce, který za náš tým jezdí už od samého prvopočátku. A kdo to je? No nikdo jiný než Viktor Špaček. Přečti si v článku jak on vidí změny za 10 let týmové existence.

Ahoj Viktore,
jsi nejdéle působícím jezdcem REGION racing CZ, když teda nebudeme počítat samotné tvůrce týmu Pavla Provazníka a Erika Provazníka. Ty znáš team už od prvopočátku.

Jak dlouho se věnuješ motokrosu? Kde jsou Tvoje motokrosové kořeny? Proč zrovna motokros?

Viktor: "Motokrosu se věnuji celý život. Jezdil jsem už zamlada, ale tehdy podpora rodiny nebyla. U nás v Rychnově nad Kněžnou „na Jamáku“ se jezdilo mistrovství republiky a chodil jsem se tam dívat, byl jsem velký fanda. Rodina mě v tom ale nepodpořila. Nakonec mi pan Kunc sehnal motorku, starou „zetku“. Jezdil jsem jen tak po okolí, neměl jsem peníze na oblečení, olej z Tuzexu byl nedostupný. Na motorkách jsem jezdil pořád, ale až když jsem založil rodinu a později se mi podařilo ušetřit nějaké peníze, jsem se vrátil k terénní motorce a začal jezdit cross country, tuším že to byl rok 2002. Dostal jsem se i na přebor ČR v cross country. Od roku 2006 jsem začal jezdit aktivně motokros."

Proč zrovna REGION? Jak ses dostal do týmu?

Viktor: "S Pavlem Provazníkem jsem se znal už několik let, znal jsem ho jako jezdce a Erik s ním jezdil jako doprovod, bylo mu asi 12-13 let tuším. Občas jsme se sešli společně na závodech a začali  plánovat, že založí tým. Na konci roku 2011 mě oslovili, jestli bych nechtěl za REGION jezdit a od té doby naše spolupráce trvá."

Jaká byla Tvoje první sezóna za team? Pomohl Ti tým v Tvé MX kariéře?

Viktor: "Určitě pro mě vstup do REGIONU byl přínosem. V roce 2011 už začal aktivně závodit i syn Vítek a začali jsme se tomu naplno věnovat. Moje tehdejší manželka Karin nás v tomto sportu oba hodně podporovala, za což ji jsem dodnes vděčný. Pracovali jsme od rána do večera, aby se na motokros vydělali peníze, takže podpora od týmu byla opravdu spása."

To je hezké. Myslím, že to pro celou rodinu nebylo jednoduché. A Tvoje největší úspěchy za tým?

Viktor: "Nejlepší výsledky co jsem měl? Tyjo. Asi nejlepší bylo 8. místo z Mistrovství České Republiky v kategorii veterán. Každý rok jsem tak do třetího místa na Nova motocross cupu, tenhle seriál jezdím už několik let. Na Motolevel cupu celkové první místo. Na Meteorit cupu také celkově vždy v top 3. A 5. Místo v Mistrovství ČR rodinných dvojic – to bylo fajn."

V loňském roce si utrpěl ošklivé zranění ruky. Jako moc Tě to ovlivňuje v ježdění?

Viktor: "Nijak zvlášť. Těch zranění už bylo tolik, že mě už nic neovlivní. Zlomené kličky, vykloubená ramena, pneumotorax, zlomená žebra… Tohle mi ale nepřidalo. Trvalo mi dostat se do nějaké formy. Na prvním tréninku po zranění jsem asi 5x kontroloval jestli mi nedošel benzín (smích)."

V roce 2019 se z REGIONU stala společnost s ručením omezeným. Nyní známe jako REGION RACING s.r.o.. Pověz nám, jak vnímáš celých těch 10 let v týmu. Co je jiné teď oproti začátkům?

Viktor: "Řekl bych, že je to víc „profesionální“. Je to víc tak, jak to má být. Dřív se tým skládal více z profesionálních závodníků, než hobby jezdců. Dnes už za tým závodí hodně hobby jezdců, ale i to má své klady, protože nikdy dřív nebyla v týmu taková super parta lidí, jako je dneska."

Je ještě něco co bys nám rád řekl?

Viktor: "Jsem rád, že jezdím za REGION RACING s.r.o.. Mám rád kluky z týmu kolem sebe, že se potkáváme na závodech, trénincích. Jsem fakt spokojený. Děkuji za těch 10 let spolupráce!"

Viktore, děkujeme. Děkujeme i my za těch 10 let. Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů v nadcházející sezóně a hlavně bez zranění!

 

Děkujeme Lucce Hubálkové za fotky! :-)

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz