Šance na mistra Licencí

28.09.2021 20:22

    Patrik Šponar závodil na jeho neoblíbené trati v Třemošnici. Do závodu nastoupil jako lídr Licencí. Zvládl uhájit celkové první místo v seriálu Novamotocross cupu? Dočteš se v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

11. 9. 2021

Název podniku :

Nova cup - Třemošnice

Kategorie :

Licence

Celkové umístění: 

6. místo

 

    Do Třemošnice jezdím nerad (pár let zpět úraz, zlomený obratel). Skrz celkové pořadí Nova cupu jsem však na tento závod víceméně musel. Na minulém závodě v Klášterci mi spadlo vedení celkového pořadí Licencí do klína tím, že Pavel Křížek nenastoupil kvůli závadě spojky do druhé jízdy.
    Pro mě nebylo překvapením, že trať za nic nestála. Absolutní tvrdka a na tom nakropeno, takže jak jízda na ledu. Nebezpečný skok před cílem byl ještě horší, než jindy – odrazová hrana téměř žádná, dopadová naopak nabroušená. Jedinou útěchou pro mě bylo, že tuhle zvrácenost skákali z celého depa jen první 2 borci v Licencích.
    V kvalifikaci jsem se umístil sice na 5. místě, ale na listině jsem byl stejně napsán až na 6. místě. V průjezdu nějak nezaznamenali, že Jindra Musil v posledním kole nedojel. Zůstal viset dole v levé části trati, kdy se mu rozletělo ložisko v kole a spadl řetěz. Vydal jsem se mu na pomoc a tahal ho depem na laně (málem jsem spálil spojku), nakonec jsme mu to i pomáhali úspěšně opravit.
    Do úvodní jízdy se mi povedl start, po průjezdu první zatáčkou 3. místo. Během prvních 2 kol se však přede mě dostal jak Ludvík Gabko, tak Jindra Musil. Po zbytek jízdy jsem se snažil udržet mírný rozestup na za mnou jedoucího Pavla Křížka, což se mi nakonec povedlo, v cíli tedy 6. místo.
    Do druhé jízdy opět slušný start a 3. místo, avšak jen na krátkou dobu, protože mě po 3 zatáčkách přeskočil Jindra Musil. Během dalšího kola mě překonal i špatně startující Jakub Hroneš, který následně stíhal přede mnou jedoucího Musila s Gabkem. Postupně mi sice ujížděli, ale jejich souboj jsem místy sledoval. Gabko z 2. místa klesl postupně na 4. místo a Hroneš ke konci překonal i Musila. Mě během jízdy postupně stahoval Pavel Křížek. Během druhé jízdy mi daleko víc docházely síly a dělal jsem zbytečné chyby. Po jedné takové, kdy se kousek za cílem jede nahoru, a pak se skáče dvoják dolů ke startu, jsem udělal větší chybu a vyjel moc na kraj. Na tvrdce a prachu jsem nemohl dostatečně brzdit a Pavel mě v nájezdu na startovní rovinu podjel. Do cíle zbývaly asi 3 kola, jedno kolo jsem se ještě snažil, ale marně. Nakonec v cíli 6. pozice, stejně tak i celkově.
    I to mi nakonec stačilo k tomu, abych bodově uhájil celkové vítězství ve třídě Licence v seriálu Nova cup. Druhý celkově skončil právě Pavel Křížek, třetí Jindřich Musil (beze mě by to nedal :-D).

Text: Patrik Šponar

1. místo: Michal Votroubek
2. místo: Jakub Hroneš
3. místo: Jindřich Musil

 

Fotogalerie: Šance na mistra licencí

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz