Špaček: "byl to boj o přežití"

01.09.2022 21:40

    Mezi veterány na MMČR v Pacově byl k vidění i Viktor Špaček, který po dlouhé době opět poměřil své síly s těmi nejlepšími. Viktor nezklamal a dokázal, že je schopen se stále držet na bodech. Jak svůj návrat k mistráku popsal? Dočteš se v článku.

Jezdec: Viktor Špaček

Datum závodu :

28. 8. 2022

Název podniku :

MMČR - Pacov

Kategorie :

Veterán A

Celkové umístění: 

20. místo

 

    Po dlouhé době jsem se vydal na český mistrák. Pacov je pro mě jedna z nejhezčích tratí, super depo, super pořadatelé a z minulých let tam mám spoustu kamarádů. Také se tam vždy sejde obrovské množství diváků. Moc jsem se tam tedy těšil. Navíc hlásili hezké počasí a mělo dorazit i hodně jezdců, to vše slibovalo pěkný závodní den. Ve třídě veterán nás bylo 46 přihlášených, takže měl každý bod cenu zlata.
    Celou sobotu panovalo krásné počasí, ale ve večerních hodinách přišel opravdu vydatný déšť. Ráno bylo na trati půl metru bláta a znovu jsem zvažoval, jestli nakonec nepojedu domů.
    Trénink jela jen hrstka jezdců a spousta lidí včetně mě nastoupila až do kvalifikace. Jezdil jsem dlouho kolem 18. místa, což mi stačilo a ještě před koncem kvaldy jsem zajel do depa. Neukázalo se to jako moudré, protože jsem se propadl na 22. druhé místo. To mi však v pohodě zajistilo místo na startu a i mě překvapilo, že jsem schopen jet jako dřív na bodech.
    Závody shrnu do jedné věty...Byl to boj o přežití. V první jízdě jsem asi čtyřikrát spadl. Na trati se vyjela obrovská kolej a všichni ve všech třídách jeli jednu stopu. Hned po startu mi spadl před motorku jiný jezdec a já šel k zemi. Vyjížděl jsem proto jako poslední. Jel jsem s rozvahou a propracoval se asi na 20. příčku. Nevyvaroval jsem se ale jezdeckým chybám. Celkem 24. místo.
    Druhá jízda vypadala o trochu lépe. Koleje zůstaly, ale vyjelo se jich už o něco víc. Dlouho jsem jezdil na 18. pozici, ale celkové 19. místo v cíli bylo v dané chvíli top.
    Motorka sice dostala zabrat, ale hlavní je, že jsem ve zdraví odjížděl domů. Za to, že to vůbec na těch malých motorkách objeli, mají můj obdiv kluci z kategorie 85ccm! Děkuju teamu Region racing za podporu a těším se na další závody!!!


Text: Viktor Špaček

1. místo: Petr Bartoš
2. místo: Martin Žerava
3. místo: Michal Votroubek

 

Fotogalerie: Špaček: "byl to boj o přežití"

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz