Šponar a jeho první start mezi profíky na MMČR motokrosu v Dalečíně

09.07.2020 09:48

    Patrik Šponar se poprvé zúčastnil nejprestižnejšího motokrosového závodu v České Republice. Jak se mu dařilo? Jaké jsou jeho pocity? Dozvíš se v článku.

Datum závodu :

28.6.2020

Název podniku :

MMČR MX

Kategorie :

MX1

Celkové umístění : 

Nekvalifikoval (náhradník)

 

    "Jednalo se o můj vůbec první jezdecký pokus na MMČR, byl jsem tedy mírně nervózní. Současně se očekávala obrovská účast, hlavně tedy v kategorii MX2. Kvůli koroně se do Čech sjeli špičkoví jezdci z různých zemí Evropy. Trať byla na závody precizně nachystaná. Bylo znát, že se zde jede MMČR - oproti Novacupu, který se jel 2 týdny před mistrákem, byly všechny skoky znatelně více naostřené, což byla však na této trati spíš výhoda. Již v tréninku a ze soupisky mi bylo jasné, že kvalifikovat se do samotného závodu bude v této konkurenci celkem oříšek. Samotná kvalifikace byla rozdělena na skupiny A a B. Předpokládal jsem, že nejlepších 40 jezdců postoupí výběrem nejlepších časů, což se však nestalo. Reálně postupovalo prvních 20 ze skupiny A a prvních 20 ze skupiny B. Jelikož jsem ve své skupině zajel 21.čas, byl jsem celkově na 42.místě a byl tedy druhým náhradníkem. Tento výběr postupujících však způsobil různé paradoxy - např. tři borci, co měli lepší čas, byli zařazeni v kvalifikaci až zamnou. Nebo že na druhém místě v kvalifikaci se díky tomuto ocitl borec, který měl celkově až čtrnáctý nejlepší čas. Nic to neměnilo na tom, že do první jízdy jsem se nedostal (první náhradník však ano) a sledoval ji jako divák. První jízdu MX1 dojelo pouze 29 jezdců, přičemž došlo k mnoha zraněním. Měl jsem tedy šanci, že si ve druhé jízdě zajedu. Toto se již stávalo realitou, na seřadišti čekalo pouze 32 jezdců + 2 náhradníci, avšak druhá jízda MX1 byla nakonec zrušena kvůli kombinaci více důvodů - v MX2 před námi došlo k dalšímu zranění a potřetí letěl na závody vrtulník, současně bylo aktuálně už hodinu a půl zpoždění." vyjádřil se k závodu Páťa.

 

1. místo: Nagl Maximilian

2. místo: Rauchenecker Pascal

3. místo: Kovář Václav

Fotogalerie: Šponar a jeho první start mezi profíky na MMČR motokrosu v Dalečíně

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz