Když Ti trať prostě nesedne

12.09.2022 14:29

    Trať v Kostelci nad Černými lesy nepatří u Patrika Šponara mezi ty nejoblíbenější. Už několikrát si odsud odvážel nepříjemné úrazy, a ani tentokrát se mu smůla nevyhnula. Co se mu stalo? Vše se dočteš v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

3. 9. 2022

Název podniku :

Jiromoto Vysočina cup
Kostelec nad Černými lesy

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

11. místo

 

    Po 3 týdnech opět v Kostelci. Aktuálně se jedná o mojí nejméně oblíbenou trať, ale stejně zde jedu třetí závod tento rok. Obecně jsem z toho měl blbý pocit. Přesto mě v tréninku mile překvapila celkem hezky nachystaná trať. Věřil jsem si do měřeného tréninku na dobrý čas, o to větším překvapením pro mě bylo až 11. místo z 16 jezdců.
    Jít na start v Kostelci až z 11. místa je opravdu zážitek. Jak se člověk nedostane na prvních 6-8 míst vlevo na roštu, nemá po startu v zatáčce žádnou šanci (jo i startovní rovina zde stojí za ho*no). Zkusil jsem tedy postavení na startu více vpravo s tím, že v zatáčce zkusím soupeře objet smykem zvenku. Jak můžete vidět v přiloženém videu, nebyl to vůbec dobrý nápad. Jeden ze soupeřů nedobrzdil do zatáčky a jel rovně, moje motorka se při brždění smýkla zadním kolem doleva a moje zadní kolo naskočilo na zadní kolo soupeře. To mě i s motorkou katapultovalo hlavou k zemi a motorka mi krásně pomačkala pravou nohu. Než jsem se s pomocí kolemstojících posbíral, už jsem byl o 1 kolo zpět. Trochu mě bolela hlava a pravá noha bolela pekelně, přesto jsem po chvíli přemýšlení (kecám, vlastně jsem ani nepřemýšlel) sedl zpět na moto a jel si alespoň pro nějaké body. Kvůli odstoupení a pádu soupeřů jsem nakonec 13. místo urval.
    V mezičase mezi jízdami jsem zaměstnával zdravotníky, kteří mi ledovali stehno a koleno. Vůbec to nebylo dobrý a kdybych nepotřeboval sbírat body kvůli účasti Patrika Příhody, vůbec bych druhou jízdu nejel.
    Do druhé jízdy jsem doslova počkal, až soupeři odpálí a projedou zatáčku, a až poté jsem začal závodit. V prvním kole jsem se usadil na 10. místě před Vojtěchem Soukupem, na další soupeře před sebou jsem však vzhledem ke svému stavu neměl. Naopak mě Soukup začal dotahovat a druhá polovina závodu se nesla ve znamení bojů. Přepnul jsem na těžce defenzivní styl jízdy, což se vyplatilo - soupeře jsem udržel za sebou. V cíli nakonec 9. místo skrze odstoupení jiného soupeře.
    Na závěr nějak nevím, co dodat. Stále mám z místní tratě značně rozporuplné pocity. Po tomto závodě a četných úrazech spíše ještě víc negativní.

Text: Patrik Šponar

 

1. místo: Patrik Příhoda
2. místo: Jaroslav Chromý
3. místo: Lukáš Mohaupt

 

Fotogalerie: Šponar a jeho smolná trať

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz