Šponar: "nejlépe nachystaná trať, na které jsem jel"

06.11.2021 10:31

    Patrik Šponar se zúčastnil Chalupa cupu, který se tentokrát konal v Mohelnici. Podle jeho názoru se jednalo o nejlépe připravenou trať v letošní sezóně. Jak byl spokojený se svým výsledkem? Dozvíš se v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

9. 10. 2021

Název podniku :

Chalupa Donoval Cup - Mohelnice

Kategorie :

Open MX1

Celkové umístění: 

2. místo

 

    V Mohelnici jsem byl závodit po několika letech, zase tolik motokrosových závodů se zde nejezdí. Trať mám blízko a občas jsem zde byl trénovat. Byl jsem tedy zvědav, jak se mi bude dařit, protože z tréninků jsem zde úplně super pocity neměl. Povrch byl opravdu luxusně nachystaný! Za mě osobně to byla letos nejlépe nachystaná trať, na které jsem jel.
    V kvalifikaci jsem zajel 6. místo – jeli jsme spojené 4 kategorie dohromady (Hobby MX1, Hobby MX2, Open MX1, Open MX2), celkem 35 jezdců.
    Start do první jízdy se úplně nepovedl, po pár zatáčkách jsem se protlačil dopředu a prvním kolem projížděl na 7. místě. Pořadí se poté docela míchalo. Jednu chvíli jsem se díky těmto výměnám ocitl i na 4. místě v celkovém pořadí. Poté jsem se ustálil na 5. místě. V tu chvíli mi mechanik Bohdan Král ukazoval, že ve své kategorii Open MX1 se pohybuji na 2. místě, což mě dost překvapilo. Překvapivě jsem svoji pozici udržel, stačilo držet ideální stopu. Hodně mi také pomohla změna nastavení tlumičů, za které vděčím právě Bohdanovi. V cíli tedy 5. místo, ve své kategorii 2. místo.
    Do druhé jízdy se mi start povedl ještě méně. První 2 zatáčky byly katastrofa, pár pozic jsem však v prvním kole získal zpět a průjezd po prvním kole byl na 12. místě. Při průjezdu po třetím kole už jsem byl na 7. místě, dalo mi to však značně zabrat. Následně jsem skočil i na 6. místo a snažil se o stíhací jízdu se soupeři, kteří mi dost poodjeli. V cíli jsme pak projížděli téměř ve vláčku 6 jezdců od 2. místa po 7. místo a rozdíl mezi 2. a 7. byl pouze 8 vteřin. Škoda, že jízda nebyla delší. Ve své kategorii jsem opět získal 2. místo, tedy nakonec i celkově. Na stupních vítězů jsem byl bohužel sám – soupeři si vyzvedli pohár a odjeli.
    Ze závodů jsem měl dobrý pocit a byl jsem celkově spokojený, jak s tratí, tak se svým výkonem.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Tomáš Pala
2. místo: Patrik Šponar (REGION RACING s.r.o.)
3. místo: Lukáš Pluháček

 

Fotogalerie: Šponar: "nejlépe nachystaná trať, na které jsem jel"

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz