Šponar: "Půlvteřina se počítá"

27.05.2022 13:53

    Sem tam nějaké ty komplikace a těsný závod kolo na kolo. To byla jízda Patrika Šponara na Jiromoto cupu ve Štokách. Byť nebyl v příliš dobré kondici, domů si přivezl zlato! Více v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

14. 5. 2022

Název podniku :

Jiromoto Vysočina cup – Štoky

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

1.místo

 

    V týdnu před závody mě začalo bolet v krku, pak se ještě dostavila i silná rýma. Nebyl jsem tedy úplně v nejlepší formě. Ve Štokách jsem byl po asi 7 letech, tak jsem se na trať celkem těšil. Trať byla slušná, ještě ne tolik suchá. V půlce tréninku jsem však ztratil řetěz (roztrhla se sponka) a moto odtlačil k autu, kde jsem pak zjistil uvolněnou kyvku, čímž se řetěz moc napnul a roztrhnul. Podezření padlo na ložisko. Řešením bylo jen o dost víc povolit řetěz a doufat, že to vydrží závody.
    V kvalifikaci jsem si zajel jen 5 kol, abych šetřil moto. I tak mi nejrychlejší kolo stačilo na 1.místo, i když celkem těsně. Do první jízdy se povedl holeshot. Nedařilo se mi však rychle odjet zamnou jedoucímu Michalu Vaškovi, znervózněl jsem a na konci druhého kola jsem si zavřel řídítka ve velmi prašné zatáčce. Vyjížděl jsem na 4.místě a začal dotahovat. Cca v půlce jízdy jsem překonal Dominika Palána, který chyboval a málem upadl, poté 2 kola před cílem jsem překonal i Richarda Hrdého, který spadl stejným způsobem jako předtím já, jen v jiné zatáčce. Nakonec tedy 2.místo.
    Do druhé jízdy byl souboj v zatáčce po startu těsný, nakonec jsem jej prohrál a musel se dočasně spokojit s 2.místem za Michalem Vaškem. Ke konci prvního kola však chyboval a téměř upadl, čehož jsem využil a dostal se do vedení. Vypracoval jsem si náskok cca 3 vteřiny, který jsem si hlídal, avšak 3 kola před koncem mě zpomalily žluté vlajky a motající se "kolečkáři". Michal Vaško mě dojel téměř kolo na kolo a v posledním kole jsem měl hodně co dělat. V cíli jsem byl první pouze o necelou půl vteřinu. I to se ale počítá, celkově 1.místo.
    Děkuji za podporu týmu i všem lidem na závodech, kteří se ptali a byli ochotni pomoci v opravě motorky, toho si vážím, na větších závodech se toto moc nevidí.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Patrik Šponar (REGION RACING)
2. místo: Michal Vaško
3. místo: Richard Hrdý

Fotogalerie: Šponar: "Půlvteřina se počítá"

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz