Šponar také zápasil v Třemošnici s blátem

17.11.2019 18:02

 "Do Třemošnice jezdím nerad nejen skrz dřívější úraz, ale i kvůli tomu, že mi trať úplně nesedí. Celý den navíc pršelo a moje výkony na blátě se nedají považovat za dobré. Na závod jsem však jet musel, jelikož bych jinak přišel o první místo v celkovém pořadí v kategorii Hobby 21 - 32 let." uveřejnil Patrik, o tom jak dopadl a jestli si obhájil svou první příčku v celkovém seriálu se dočteš níže! 

Datum závodu : 5.10.2019
Název podniku : Novamotocross cup
Kategorie : Hobby 21 - 32 let
Celkové umístění :  2.místo

 

     Do tréninku se mi vůbec nechtělo, ale bylo nutné se seznámit s úpravami na trati, která byla zkrácená o prudší úseky, kde by byl na blátě velký problém. Objel jsem si tak asi 3 kola, což mi bohatě stačilo. Jílovitý rozbahněný povrch byl opravdu vyčerpávající.

Start do kvalifikace se celkem podařil a jezdil jsem na 3.místě za Václavem Kučabou. Po 2 kolech jsem však ve zkráceném úseku za cílem motorku přetočil a položil do bláta. Bez pomoci přihlížejícího bych nebyl ani schopen stroj z bahna vyprostit, společně se nám to však povedlo. Odjížděl jsem z posledního místa a postupně několik jezdců překonal na trati, více jezdců jsem však předjel stojících kolem tratě. První Jindřich Lux mi nadělil jedno mínusové kolo, i přesto jsem bral 6.místo v kvalifikaci. 
Do první jízdy jsem skoro nestihl nastoupit, jelikož čistění motorky zabralo věčnost. Jezdci se postupně scházeli na start a nakonec jsme startovali v počtu 17 motocyklů. Start se tentokrát povedl trochu lépe a po pár zatáčkách jsem držel 2.místo za Luxem. Po pár kolech mě předjel Matěj Bock a za dalších pár kol mě začal stahovat i Kučaba. K souboji však již nedošlo, jelikož jsem ve výjezdu v prostoru startu (nejobtížnější úsek na blátě) vyjel z koleje a přední kolo se mi zapíchlo do bláta. Nebyl jsem schopen hrabající motorku vyprostit, avšak opět mi pomohli přihlížející borci, kterým patří velký díky. Snažení však bylo marné. Moto jsme sice vyprostili, jenže jsem ujel sotva 2 metry a plácl s sebou do bláta úplně. Sám jsem nebyl schopen motorku ani zvednout, jednak proto že byla nesmírně těžká blátem, a také proto, že lepivý hustý jíl ji držel u země. Toto zvedání, rozjetí se a upadnutí se opakovalo přibližně 5x, než jsme to vzdali úplně. Závod jsem nedokončil a dostal jsem (asi?) 2 kola od prvního Luxe. Nastal však další problém - ani ve 4 lidech jsme nebyli schopni motorku odtlačit z tratě do depa. Stroj navíc začal vařit, takže už nám nepomáhal ani pohon zadního kola. S vypětím všech sil se nám to nakonec povedlo, avšak stálo nás to minimálně dalších 5 pádů s motorkou do bláta. Ještě jednou díky obětavým borcům u tratě! 
Až v depu jsem zjistil, že závod dokončili pouze 4 jezdci a já tedy v rozjížďce obsadil 5.místo, které bylo velkým překvapením. 
Druhou jízdu už většina závodníků z naší kategorie úplně vzdala. Nastoupilo nás pouze 5 motorek, takže jsem měl ještě šanci na bednu. Po startu jsem jezdil na 3.místě za druhým Tomášem Zemanem a prvním Luxem. V druhém kole po startu se mi povedlo Zemana podjet v zatáčce a po půl kole jsem se dostal rovnou na první místo, jelikož Lux upadl ve výjezdu u startu. Poté jsem si díky chybám soupeřů vytvořil hodně velký náskok. Až poslední 2 kola mě soupeři začali těžce stahovat, jelikož motorka těžkla a stávala se víc a víc neovladatelnou. S vypětím všech sil jsem za sebou v posledním kole držel Zemana s Luxem a zároveň se snažil udržet stroj na trati a nespadnout. Těsně před cílem Lux ještě předjel Zemana, avšak mě již předjet nestihl, díky čemuž jsem jízdu dokončil na 1.místě a celkově mi to dalo 2.místo v závodě. V celkovém pořadí kategorie Hobby 21 - 32 let jsem tedy skončil na 1.místě a nakonec velká spokojenost.
Chtěl bych poděkovat týmu Region racing za podporu! Stejně tak bych rád poděkoval přítelkyni a dědovi, kteří mě doprovázeli na závody a zastávali funkci mechaniků. Také bych rád poděkoval ostatním jezdcům týmu Region za vzájemnou podporu na závodech a parádní atmosféru. Za to patří díky i pořadatelům Novamotocross cupu, především Jarimu Kurrimu, ale i divákům.

    Start do kvalifikace se celkem podařil a jezdil jsem na 3.místě za Václavem Kučabou. Po 2 kolech jsem však ve zkráceném úseku za cílem motorku přetočil a položil do bláta. Bez pomoci přihlížejícího bych nebyl ani schopen stroj z bahna vyprostit, společně se nám to však povedlo. Odjížděl jsem z posledního místa a postupně několik jezdců překonal na trati, více jezdců jsem však předjel stojících kolem tratě. První Jindřich Lux mi nadělil jedno mínusové kolo, i přesto jsem bral 6.místo v kvalifikaci. 

    Do první jízdy jsem skoro nestihl nastoupit, jelikož čistění motorky zabralo věčnost. Jezdci se postupně scházeli na start a nakonec jsme startovali v počtu 17 motocyklů. Start se tentokrát povedl trochu lépe a po pár zatáčkách jsem držel 2.místo za Luxem. Po pár kolech mě předjel Matěj Bock a za dalších pár kol mě začal stahovat i Kučaba. K souboji však již nedošlo, jelikož jsem ve výjezdu v prostoru startu (nejobtížnější úsek na blátě) vyjel z koleje a přední kolo se mi zapíchlo do bláta. Nebyl jsem schopen hrabající motorku vyprostit, avšak opět mi pomohli přihlížející borci, kterým patří velký díky. Snažení však bylo marné. Moto jsme sice vyprostili, jenže jsem ujel sotva 2 metry a plácl s sebou do bláta úplně. Sám jsem nebyl schopen motorku ani zvednout, jednak proto že byla nesmírně těžká blátem, a také proto, že lepivý hustý jíl ji držel u země. Toto zvedání, rozjetí se a upadnutí se opakovalo přibližně 5x, než jsme to vzdali úplně. Závod jsem nedokončil a dostal jsem (asi?) 2 kola od prvního Luxe. Nastal však další problém - ani ve 4 lidech jsme nebyli schopni motorku odtlačit z tratě do depa. Stroj navíc začal vařit, takže už nám nepomáhal ani pohon zadního kola. S vypětím všech sil se nám to nakonec povedlo, avšak stálo nás to minimálně dalších 5 pádů s motorkou do bláta. Ještě jednou díky obětavým borcům u tratě! 

   Až v depu jsem zjistil, že závod dokončili pouze 4 jezdci a já tedy v rozjížďce obsadil 5.místo, které bylo velkým překvapením. 

    Druhou jízdu už většina závodníků z naší kategorie úplně vzdala. Nastoupilo nás pouze 5 motorek, takže jsem měl ještě šanci na bednu. Po startu jsem jezdil na 3.místě za druhým Tomášem Zemanem a prvním Luxem. V druhém kole po startu se mi povedlo Zemana podjet v zatáčce a po půl kole jsem se dostal rovnou na první místo, jelikož Lux upadl ve výjezdu u startu. Poté jsem si díky chybám soupeřů vytvořil hodně velký náskok. Až poslední 2 kola mě soupeři začali těžce stahovat, jelikož motorka těžkla a stávala se víc a víc neovladatelnou. S vypětím všech sil jsem za sebou v posledním kole držel Zemana s Luxem a zároveň se snažil udržet stroj na trati a nespadnout. Těsně před cílem Lux ještě předjel Zemana, avšak mě již předjet nestihl, díky čemuž jsem jízdu dokončil na 1.místě a celkově mi to dalo 2.místo v závodě. V celkovém pořadí kategorie Hobby 21 - 32 let jsem tedy skončil na 1.místě a nakonec velká spokojenost.

    Chtěl bych poděkovat týmu Region racing za podporu! Stejně tak bych rád poděkoval přítelkyni a dědovi, kteří mě doprovázeli na závody a zastávali funkci mechaniků. Také bych rád poděkoval ostatním jezdcům týmu Region za vzájemnou podporu na závodech a parádní atmosféru. Za to patří díky i pořadatelům Novamotocross cupu, především Jarimu Kurrimu, ale i divákům.
 

TEAM REGION RACING DĚKUJE ZA VZORNOU REPREZENTACI A GRATULUJE K OBHÁJENÍ PRVNÍ POZICE V SERIÁLU!!

 

1.místo Jindřich Lux

2.místo Patrik Šponar

3.místo Matěj Bock

 

Fotogalerie: Šponar také zápasil v Třemošnici s blátem

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz