Šponar: "To 1 kolo v čele jsem si užil"

09.06.2022 16:01

    Patrik Šponar vyrazil na Jiromoto Vysočina cup do Prachovic. Během dne se na trati vytvořily hluboké koleje, které nasvědčovaly, že se závody odjedou v opravdu náročných podmínkách. Jak se s tím Patrik popral? Dočteš se v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

28. 5. 2022

Název podniku :

Jiromoto Vysočina cup
Prachovice

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

2. místo

 

    Trať byla pěkně naoraná, avšak celkem vydatně do ní zapršelo. Daly se tedy očekávat celkem zajímavé podmínky pro závody.
    Vytvořilo se celkem slušné bahno, alespoň v nižších místech. Trénink se dal odjet dobře, protože se ještě nevyjely koleje. Kvalifikace už probíhala hůř, v některých místech byly drážky pomalu jako na republice. I přesto se mi podařilo zajet 3. nejrychlejší čas za Patrikem Příhodou a Viktorem Pražákem.
    Do první jízdy jsem odstartoval na 2. místě právě za Patrikem Příhodou. Překvapilo mě, že mi za celé první kolo nepoodjel ani o kousek (v kvalifikaci mi totiž dal 4 vteřiny na kolo). Naopak sázel jednu chybu za druhou a 1x málem upadl. Ve výsledku jsem toho na konci prvního kola využil a předjel ho, což mě samo o sobě celkem pobavilo a měl jsem z toho radost. Bylo mi jasné, že jezdec jeho kvalit se dá psychicky dohromady, vrátí mi to a zmizí v dáli. To se mi hned o kolo později potvrdilo. Ale to 1 kolo v čele jsem si užil :-D Na druhém místě jsem se zdržel jen chvíli, asi po 2 kolech mě předjel Dominik Rochl, který mi následně i kousek poodjel. Ke konci jízdy jsem vycítil, že jej lehce dojíždím a trochu přidal, což se mi vyplatilo. V nájezdu do posledního kola v novém úseku udělal chybu, na start jsme skákali již kolo na kolo a na rovince u lesa byla moje 450 podstatně ve výhodě proti jeho 125. Druhé místo jsem si tedy vzal na poslední chvíli zpět a již jej udržel.
    Do druhé jízdy jsem zvládl start na 3. místě, na následné rovině u lesa jsem předjel Michala Vaška a dostal se na 2. místo. Celou jízdu jsme si pak drželi mírný rozestup, poslední kola mě však dojel více natěsno a dostal mě pod tlak. Trať byla plná kolejí a obtížná a bylo velmi lehké udělat chybu. V předposledním kole mě snad 3x málem předjel, pokusil jsem se tedy více tahat, což se mi v posledním kole vymstilo. Vzadu, kde se sjíždí po táhlé rovině z kopce u lesa do pravé zatáčky, jsem netrefil kolej a poroučel se k zemi. Propadl jsem se naštěstí jen o místo, rychle to posbíral a s velmi těsným rozdílem dojel na 3. místě.
    V cíli jsem i přesto byl spokojen. I přes náročné podmínky mě závody bavili a užil jsem si je. Jediné, co mě trošku na závodech znepokojilo, bylo zjištění, že už nejsem nejmladší. Dosud jsem si to vůbec nepřipouštěl, ale z prvních 5 jezdců v kategorii Open jsem byl suverénně nejstarší, konkrétně o 10 až 14 let starší než zbytek z prvních 5 jezdců. Však taky ti mladí střelci po mně šli jak po uzeným, a ne, a ne jim dojít síly. Současně mi přišlo zajímavé, že jsem jako jediný z prvních 5 jezdců jel na 4taktní motorce.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Patrik Příhoda
2. místo: Patrik Šponar (REGION RACING s.r.o.)
3. místo: Michal Vaško

 

Fotogalerie: Šponar: "To 1 kolo v čele jsem si užil"

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz