Šponar vítězí na trati "za kopcem"

19.05.2022 08:32

    Patrik Šponar startoval na domácí trati v Městečku Trnávka. Jaký byl průběh závodu Nova motocross cupu? Byl další Patrikův holeshot? Více v článku.

Jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

30. 4. 2022

Název podniku :

Nova motocross cup –
Městečko Trnávka

Kategorie :

Licence

Celkové umístění: 

1.místo

 

    Trnávku mám, jak se říká "za kopcem", takže trať znám a mám ji celkem rád. Přijelo celkem dost lidí, ale zrovna Licencí bylo docela málo, což mě mrzelo. Jen 7 jezdců, byli jsme tedy spojeni s Hobby 33-44 let.
    Také mě celkem překvapilo, jaký se na místní trať snášel hejt od jezdců a doprovodů – moc tvrdé, měli kropit, není to pořádně naorané atd. Jako upřímně to moc nechápu v kontextu toho, jak každý velebí Žamberk – vždyť ten povrch tam byl stejný, ne-li ještě horší, vyleštěné plochy až do černa a podobně. Fakt mi přijde, že někteří lidi si občas nevidí do pusy. Za mě naopak na místní podmínky (sucho, jíl) byla trať nachystána dobře.
    V tréninku jsme ještě jeli sami, takže to celkem šlo. Do kvalifikace už jsme byli spojení, start se "povedl" až na 5.místě a celkem jsem žral prach. Do cíle jsem nakonec dojel na 6.místě, přičemž přede mnou byl jeden jezdec z hobby.
    Před první jízdou jsme byli s klukama z Licencí upřímně dost nasraní, protože pořadatele nevzali kvalifikaci vůbec v potaz a na start šli nejdříve Hobby jezdci, první jezdec z Licencí šel na start až na 22.místě. U mě konkrétně to způsobilo, že jsem schytal ne moc dobré místo na startu a téměř nedosáhl na zem. O to větší překvapení pro mě samotného bylo, když se mi ZASE povedl holeshot, jako zatím letos na každém závodě v první jízdě. Pár kol jsem se držel na prvním, poté mě však předjel Jindřich Musil. Na druhém místě jsem měl i poté hodně práce s dorážejícím Jakubem Kirchnerem ze třetího místa. Jeho pokusy o předjetí a celkově tlak mě stál dost sil. Najednou však v zadní části tratě zmizel a já viděl pouze žluté vlajky. Následně jsem za sebou měl hobby jezdce, před kterými jsem si odstup hlídal. Až v posledním kole se za mě dostal a začal mě dojíždět David Šťastný, ale již jsem si 2.místo pohlídal. Vítěz kvalifikace domácí David Matocha nakonec nedojel, a druhý z kvalifikace Jakub Kirchner skončil nakonec o kolo zpět.
    Do druhé jízdy se mi start opět povedl, v první pravé zatáčce třetí místo. V následné levé jsem oba jezdce podjel a na vrchní rovince předjetí dokončil. První 2 kola jsem celkem tahal a udělal si menší náskok, který jsem si následně hlídal. Po celý závod zamnou jeli hobby jezdci, nejprve Linek a posléze Nývlt. Až ke konci jízdy jsem viděl dotahujícího Šťastného a kousek za ním Jindřicha. První místo už jsem si pohlídal.
    Celkově tedy první místo a po nevydařené kvalifikaci pro mě celkem překvapení. Díky všem za podporu.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Patrik Šponar (REGION RACING s.r.o.)
2. místo: Jindřich Musil
3. místo: David Šťastný

Fotogalerie: Šponar vítězí na trati "za kopcem"

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz