Šponar závodil na domácí trati

02.09.2021 11:50

    Patrik Šponar považuje závod Meteorit cupu v Městečku Trnávka za svůj nejlepší výkon sezóny. Přečti si o tom v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

22. 8. 2021

Název podniku :

Meteorit cup – Městečko Trnávka

Kategorie :

Open MX1

Celkové umístění: 

5. místo

 

    Dráhu v Trnávce mám pár kilometrů od domu a znám ji celý život. Předělaná místa pro mě však byla osvěžující novinkou. Podle mě je trať teď více v přírodním duchu a přijatelná pro více hobby jezdců. Po úpravě jsem na trati nejel, takže jsem se spíše seznamoval. V kvalifikaci jsem neměl úplně špatný čas. Trať mi celkem seděla, byla celkem rytmicky natahaná.
    Start do první jízdy nebyl úplně špatný, během prvního kola to však šlo z kopce. Vzadu na dvojáku do kopce, kde si člověk může vybrat ze 2 tras tratě, mě jezdec přede mnou zablokoval. Abych mu neskočil na záda, musel jsem též brzdit a dvoják neskočit. Ihned jsem ztratil 2 pozice, kdy mě předjeli Filip Müller a Lukáš Pluháček. Kvůli čerstvému nakropení došlo během prvních 2 kol k několika pádům soupeřů a pořadí se neustále točilo. Po pár kolech jsem se usadil za Filipem Müllerem, kterého chvíli předtím Pluháček překonal. Filipa jsem během 2 kol stáhl a pokusil se předjet v pravé klopené vracečce před cílem, kousek pod diváky na louce nahoře. Dobře jsem si najel a poslal to na vnitřek, Filip však byl rychlejší a ani jeden z nás nedokázal zabránit střetu. Schytal jsem tvrdý náraz z boku na přední kolo, což mi mírně vychýlilo řízení v uchycení tlumičů. Odstup se opět zvětšil a já asi kolo vyčkával, než se mi srovná řízení. Poté jsem Filipa opět dojel a snažil se najít lepší místo k předjetí. Nakonec se zadařilo v místě kousek za cílem, kde se zespodu vyskakuje na startovní rovinu a následuje prudká pravá. Na výskoku jsem podržel plný a neskutečně dlouhým skokem Filipa překonal. Poté se pořadí už nezměnilo, ve své kategorii nakonec 5.místo.
    Do druhé jízdy byl start průměrný, průjezd první pravou mě hodil dopředu, tím však úspěch opět skončil. Ihned v následující levé před námi spadl Gabriel Schütz z Open MX2, o něj upadl další jezdec a do nich jsme ještě společně s dalším jezdcem najeli. Zůstali jsme tam tedy rovnou 4. Vše opět dohnat bylo vážně zajímavé. Ihned se mi povedlo předjet několik jezdců a držet se rychle jedoucího Tomáše Riedela z Open MX2, který mě táhl dopředu. V jeden moment jsme předjeli i Filipa Müllera, který upadl. Tomáš Riedel mi následně trochu cuknul dopředu, kde se dostal před Lukáše Pluháčka a zmizel v dáli. V jednu chvíli jsem Pluháčka docela dotáhl, poté se však asi vzpamatoval a začal opět tahat. Mě pro změnu začaly docházet síly a opět mi spíš začal ujíždět. Zezadu se na mě začal tlačit Filip Beroun z Open MX2, kousek za ním číhali v závěsu Filip Müller a Prokop Měšťánek. Jak ubývaly síly, Filip Berou mě dotáhl až téměř kolo na kolo a několikrát se mě neúspěšně pokusil předjet. Vypadalo to už nadějně, nakonec mě však překonal na brzdy v levé vracečce kousek za cílem 2 kola před koncem. V dalších úsecích jsem se ještě pokusil mu to vrátit, avšak bez úspěchu. V tomto vláčku 4 jezdců jsme ještě v posledním kole dojeli Jana Srnce, avšak ke změně pořadí nedošlo. Opět tedy 5.místo ve své kategorii.
    Závody bych zhodnotil tak, že se mi poprvé v této sezóně jelo dobře, i fyzicky už to bylo daleko lepší. S výkonem jsem byl spokojený, s výsledkem jako takovým už tolik ne, věřil jsem si na lepší pozici, i tak mě to bavilo.
    Děkuji za podporu týmu REGION RACING, stejně tak děkuji všem, kteří se zamnou přijeli na závody podívat a podpořit mě, a že jich bylo hodně - celkem neskutečných 12 lidí!

Text: Patrik Šponar

1. místo: Alexander Weiss
2. místo: Jindřich Musil
3. místo: Jan Srnec

Fotogalerie: Šponar závodil na domácí trati

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz