Šponar závodil v Prachovicích

12.07.2021 08:58

    Patrik Šponar závodil na našem oblíbeném závodě "MX Ultra GP cupu Mléčné dráhy" v Prachovicích. Přečti si v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

19.6.2021

Název podniku :

MX Ultra GP cup Mléčné dráhy
Prachovice

Kategorie :

Open

Celkové umístění: 

6. místo

 

    Na závody jsem nevyrážel úplně v plné síle. Ne příliš dlouhý spánek udělal své a aby toho nebylo málo, zapomněl jsem doma ještě kontaktní čočky, takže mě po 10 letech čekal závod v dioptrických brýlích. Bez nich bych jet nemohl jet – jsem slepejš - netrefil bych ani jednu kolej, stěží bych rozeznal soupeře.
    Trénink mě utvrdil v tom, že letos formu zatím marně hledám. Po prvních třech kolech mi začalo tvrdnout předloktí a celkově jsem se cítil jak s kocovinou. Navíc, jezdit v dioptrických brýlích není zrovna topovka, protože brýle vibrovali a tím bylo moje vidění rozmazané. V kvalifikaci se mi podařilo zajet 4. nejrychlejší čas.
    Před první jízdou nám byla trať solidně nakropena. Na startu v první jízdě se zadařilo, v zatáčce jsem byl na špici, ale zvolil jsem špatnou stopu a společně s rozbahněným povrchem mě to stálo čtyři místa. Šíleně to klouzalo, a tak se mi nedařilo svou pozici vylepšit. Zhruba v půlce jízdy jsem v klopené zatáčce v pantu vystoupil z motorky a nějakým dvojitým kotoulem klopenku přeletěl a doskočil na nohy až před diváky. Doufal jsem, že stroj ještě zvednu a zaboduju, ale protočily se držáky řídítek, ale ani tak jsem se nevzdal a na trať vyrazil. Jenže po odjetí jednoho kola jsem zjistil, že je motorka neovladatelná, řídítka se svažovaly k pravé straně. Již bylo nemožné pokračovat v jízdě.
    Druhá jízda byla o dost lepší, v první zatáčce po startu opět špice. Přemotivovanost ale způsobila, že jsem si nějakým záhadným způsobem vyřadil. V tom momentě mě předjel Vít Dusílek, který první jízdu dokončil na 3. místě. Nebyl jsem schopen Vítka nikde předjet. V druhém kole se přes nás oba přehnal Jirka Kleich a chvíli po něm Jindra Musil. Zhruba v půlce závodu se mi povedlo Víťu Dusílka vybrzdit v dlouhé rovině a dostat se tak na 3. místo. Vyhráno jsem ale ještě neměl, protože na mě začal dotahovat Tomáš Zeman. Moje veškerá síla byla pryč a byla jen otázka času, než přijde ze strany Tomáše útok. Nakonec tam, kde jsem si 3. místo vybojoval, tak jsem o něj také i přišel. Do cíle zbývalo téměř celé kolo, několikrát jsem se pokusil předjetí oplatit, ale marně. Zeman si pozici ohlídal. V cíli tedy 4. místo.

Text: Patrik Šponar

Fotogalerie: Šponar závodil v Prachovicích

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz