Švec a jeho první start na MMČR supermoto

02.06.2022 09:31

    Kuba Švec vyrazil spolu s Vojtou Tesárkem na svůj úplně první závod v rámci MMČR SM. V nově vzniklé kategorii získal spoustu cenných zkušeností, které jistě využije v dalších závodech. Co na to říká? Přečti si v článku.

Jezdec: Jakub Švec

Datum závodu :

15. 5. 2022

Název podniku :

MMČR Supermoto – Písek

Kategorie :

S10

Celkové umístění: 

6. místo

 

    Zkuste si představit, jak plánujete přípravu moto už od podzimu na první MMČR (klasika GO, rozšíření kyvky na 5.5 kolo, předělání kotouče, co po minulé sezóně házel o 3 mm a spoustu drobností jako expanzní nádoby na přepady, drátování, přelití chladící kapaliny na destilovanou vodu a najednou máte možnost jet s polepy Region racing teamu). Ještě jsem ani nerozdýchal to, že mi majitel týmu Erik poskytl tuto možnost a už v pátek večer jsem narychlo drátoval všechno potřebné a s Vojtou Tesárkem vyrážíme na naše první MMČR.
    Přihlásil jsem se do nově otevřené kategorie S10, kterou zřídili organizátoři pro nováčky, aby ochutnali závodní atmosféru. Bohužel jí na prvním závodě spojili s rakouskou S2, ale ve Vysokém Mýtě už to tak nemá být. Prošli jsme technickou přejímkou a připravili vše na ráno. Pokud ještě někdo o SM uvažujete, toto je přesně ta kategorie, kterou hledáte.
    Teď už k akci jako takové. Nikdy jsem neviděl tolik závodníku na SM jako tady v Písku. Díky několika kategoriím, které byly vedeny pouze jako rakouské, neproběhlo v sobotu moc tréninků. Nutně jsem potřeboval nastavit tlumiče, protože v minulé sezóně fungovaly tak špatně, že jsem přestal naprosto důvěřovat motorce.
    Vše se tvářilo dobře a postupně jsem na svém prvním okruhu a závodě zrychloval, zlepšoval techniku, sžíval se s terénem a získával opět důvěru ke stroji. Sám vím, že ze začátku jezdím vždy opatrněji, takže jsem počítal s tím, že budu mezi pomalejšími. Nebudu lhát, ale rychlost a zkušenosti jezdců mě opravdu překvapily.
    V kategorii S10 nás bylo 6 a první tři měli podobný čas a druhá trojka také. Já startoval poslední, protože jsem byl po celé zimě poprvé na okruhu, a i když jsem se snažil, tak to prostě nestačilo. Podobně probíhal i druhý závod. Bylo však vidět, že fyzička nás všech rozhodně neodpovídá náročnosti, kterou závod disponuje. Díky tomu, že všichni byli o něco rychlejší než já, tak jsem mohl vidět, kde ztrácím. Zároveň jsem cítil, že s každým dalším kolem a vyšší důvěrou v motorce to příště půjde a doufám, že budu v této kategorii schopen konkurovat.

Text: Jakub Švec

1. místo: Jan Balík
2. místo: Petr Janouš
3. místo: Ondřej Fuchs

 

Fotogalerie: Švec a jeho první start na MMČR supermoto

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz