Tesárek si chce vylepšit předjíždění

10.06.2022 08:35

    Vojta Tesárek závodil s agenturou Motoriders v Chebu. Pořád se zlepšuje a posouvá dopředu, ale stále je co pilovat. Pro příště má v plánu zlepšení předjížděcího manévru. V článku si přečti, jak se Vojtovi dařilo.

Jezdec: Vojtěch Tesárek

Datum závodu :

21. 5. 2022

Název podniku :

Motoriders Supermoto - Cheb

Kategorie :

Supermoto

Celkové umístění: 

5. místo

 

    Parádní počasí, skvělá parta, kvalitní organizace a motorka fungovala skvěle – perfektní den. S agenturou Motoriders už jezdím několik let. Vloni jsem se dokonce účastnil celého jejich šampionátu třídy supermoto, a tak jsem se do Chebu mohl těšit na známé tváře. Hlavně pak na Erika Provazníka, tentokrát v roli instruktora, který mi neustále pomáhá s vylepšováním a laděním mojí Suzi.
    Do depa jsem dorazil až v sobotu ráno, a tak jsem šel rovnou na přejímky, kde vše dopadlo opět hladce. Na MMČR jsem se poučil, že je lepší začínat pozvolna, a proto jsem během tréninků opravdu trénoval a "netlačil". Při tom jsem byl ale s časy poměrně spokojen, protože jsem se držel mezi špičkou, která mi vloni tolik ujížděla.
    Na motorce jsem dělal předchozí den nějaké úpravy, hlavně v nastavení předních tlumičů a řídítek. Po prvním tréninku jsem ale musel vše vrátit zpět, protože mi nové nastavení vůbec nesedlo. Organizátor nás předem upozornil na hodně klouzavý povrch a opravdu nebyla ze začátku na studené trati pod pylovou přikrývkou nouze o sklouznutí. Tentokrát jsem zvolil jinou taktiku a celý trénink jsem se soustředil na přesnost brzd a průjezdů.
    Při první kvalifikaci jsem si rychlé kolo připravoval tak dlouho, až jízda po cca polovině skončila po ošklivém pádu jednoho z jezdců. Na druhou kvalifikaci jsem si řekl, že to zkusím hned ze začátku a na trať jsem vjížděl první. Po krátké instruktáži od Erika jsem si tedy projel první kolo na zahřátí a hned v druhém jsem se pokusil zajet dobrý čas, což se mi povedlo, a tak jsem mohl startovat ze třetího místa.
    V závodu jsem se po startu propadl na čtvrté místo a tam jsem se držel několik kol. Zhruba za polovinou závodu jsem se po chybě nechal předjet ještě rakouským jezdcem startujícím z posledního místa! Od té doby se mi povedlo stáhnout mezeru mezi jezdci před mnou, ale pořád jsem se neodhodlal k předjetí, i když jsem viděl, že už jede z posledních sil. Takhle jsem dojel až do konce a pro příště vím, že musím trénovat hlavně to předjíždění!

Text: Vojtěch Tesárek

1. místo: Aleš Nejedlo
2. místo: Haidid (AT)
3. místo: Jan Cabicar

 

Fotogalerie: Tesárek si chce vylepšit předjíždění

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz