Trutnov plný mladých pušek

10.08.2022 22:38

    Vojta Jirman vyrazil na závody Batti MX cupu, které se konaly na jeho domácí trati v Trutnově. Poměrit svoje síly však přijelo hodně rychlých závodníků, kteří si rozhodně nedávali nic zadarmo. Jak se s nimi Vojta dokázal vypořádat, se dozvíš v článku.

Jezdec: Vojtěch Jirman

Datum závodu :

23. 7. 2022

Název podniku :

Batti MX cup - Trutnov

Kategorie :

125 2T

Celkové umístění: 

10. místo

 

    Jedním ze závodů, které jsem chtěl letos v Trutnově absolvovat byl Batti MX Cup. Zdejší trať mám hodně rád. Dá se vlastně říct, že se jedná o mou domácí. Na závody jsem jel plný očekávání. Trať vypadala dobře, a to i vzhledem k suchému období. Tento seriál standardně nejezdím, tak jsem byl zvědav, kdo na závody dorazí a jaká bude tedy konkurence.
    Při tréninku jsem si najel optimální stopy a těšil se na kvalifikaci. Tu jsme měli bohužel o chvíli zkrácenou kvůli neukázněným jezdcům, kteří vyráželi na trať dříve, než je maršál pustil. Byla z toho cítit nervozita a "nadrženost" kluků. Očekával jsem tedy rychlé tempo. Což se nakonec potvrdilo. Musím říct, že se sešlo pár rychlých kluků (někteří i z mistráku). Přestože jsem zajížděl lepší časy, než na této trati normálně jezdím, bylo z toho nakonec v kvalifikaci až 11. místo. Nicméně časy zajížděné na kolo byly dost vyrovnané a rozestupy byly minimální, což byl předpoklad tvrdého boje.
    V první rozjížďce jsem celkem dobře vystartoval a pohyboval se kolem 6. pozice. Vinou jezdce přede mnou mě však bohužel v páté zatáčce potkal pád. Než se mi podařilo opět naskočit na moto a dostat se do tempa, celé pole mi ujelo. Což pro mě znamenalo stíhací jízdu, která mě v tom horku dost vysilovala. Pole jsem sice dojel a pár jezdců předjel, ale nakonec z toho bylo 11. místo.
    Ve druhé rozjížďce jsem chtěl zajet lépe. Trať byla již v horším stavu, místy byly rozbité koleje a bylo to dost náročné. Trochu jsem zaváhal na startu a i když jsem jel co to šlo, tak jsem zajel na 10. místě. Celkově jsem tedy obsadil také 10. místo.
    Závody v naší kategorii (125 2T) to byly překvapivě rychlé. Rozhodně nedorazili žádní začátečníci, jak avizoval ředitel závodu. Dokonce jsem i zaslechl rodiče ostatních kluků, jak si říkali, že taková "palba" se ještě letos v této třídě nejela. Když jsem si srovnal časy s třídou MX2, tak bych se s mými časy pohyboval přinejmenším v polovině startovního pole. Brutální nasazení v této třídě bohužel potvrzoval i fakt, že dva kluky odvezla sanitka, a to hned v jedné rozjížďce. Lékaři měli tedy plné ruce práce s mladými dravci. K haváriím totiž došlo velmi rychle po sobě.
    Jsem rád, že jsem dojel ve zdraví a dokázal zlepšit své časy na této trati. Vím, na čem mám dále pracovat a kde mám ještě nedostatky. Věřím, že se mi bude i nadále na závodech dařit, budu se pomalu prokousávat startovním polem na lepší příčky a budu se posouvat vpřed. Děkuji týmu, sponzorům a taťkovi za podporu.

Text: Vojtěch Jirman

 

Fotogalerie: Trutnov plný mladých pušek

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz