Velký souboj o bronz

07.11.2021 12:28

    Patrik Šponar závodil na svojí téměř domácí trati v Bělé u Jevíčka. V druhé rozjížďce byl mezi Patrikem a Filipem Müllerem k vidění dramatický souboj o třetí místo. Jak to celé dopadlo? Dočteš se v článku.

jezdec: Patrik Šponar

Datum závodu :

17. 10. 2021

Název podniku :

Meteorit cup - Bělá u Jevíčka

Kategorie :

Open MX1

Celkové umístění: 

3. místo

 

    Podobně jako Trnávka je pro mě Bělá téměř domácí trať. Závod jsem zde však jel možná 5 let zpátky, trénovat jsem zde od té doby nebyl a trať nepatří zrovna mezi moje nejoblíbenější.
    Příjezd do depa budil dojem, že déšť zde udělal z hlíny bažinu, hned po příjezdu jsem totiž zapadl. Trať však vypadala naprosto odlišně – krásný upravený povrch, na pohled ideální, neprášilo se. Až časem jsem zjistil, že zas takový idoš to nebyl. Povrch nebyl prašný, ale byl tak tvrdý, že se až na pár výjimek na trati nevyjely žádné koleje ani drážky, o které by se dalo opřít. Trať tedy krása, ale pro mě ve výsledku celkem utrpení, kdy mi to vůbec v plochých zatáčkách nešlo. O tom nakonec vypovídalo i umístění v měřeném tréninku (spojené Open MX1 + MX2), kdy jsem se umístil na 12. místě ze 13 jezdců dohromady.
    Na startu první jízdy jsem si říkal, že není co ztratit. Zkusil jsem start se zabudovaným pomocníkem "Launch control", který by měl správně usnadnit start a jezdci pomoct. Mně však zadní kolo stejně prohráblo a já byl po průjezdu esíčkem po startu až na 10. místě. Další 3 kola jsem se držel stále na 10. místě. Následně jsem se asi 2 kola pohyboval na 7. místě celkově, ve své kategorii na 4. místě. Poté mě ale jeden ze soupeřů překonal. V tu chvíli jsem jej začal trochu dohánět, ale bylo již pozdě. Závod jsem tedy dojel na 8. místě celkově, 4. místě ve své kategorii.
    Do druhé jízdy jsem zkusil start po staru, což mi vyšlo téměř na výbornou. Po průjezdu esíčkem jsem byl na 5. místě celkově, 3. místě ve své kategorii. Kvůli pádu jednoho jezdce jsem byl v druhém kole chvíli i na 4. místě. Pořadí se poté trochu míchalo. Pár kol jsem tedy jezdil na 6. místě celkově. Pomalu mi ale začínaly docházet síly i nápady, jak za sebou udržet mého soupeře, který mě atakoval. V některých pasážích tratě jsem byl nucen změnit úplně stopu, aby neměl šanci mě předjet. V podstatě jsem jízdu změnil na těžce defenzivní, kdy i mně samotnému byla celkem nepříjemná. Poslední 2 kola byly již pro mě kritické, totální obranou jsem začal dělat stále více chyb a tím mu produkoval víc šancí na předjetí. S vypětím všech sil a velkou dávkou štěstí se mi nakonec podařilo pozici uhájit a urvat celkové 3. místo ve své kategorii. Děkuji Filipovi Müllerovi za pěkný souboj.
    Děkuji za podporu týmu REGION a všem lidem, kteří dorazili na závody a podpořili mě. Speciální dík patří Jindrovi Musilovi, který dorazil i o berlích s rozlámanou nohou.

Text: Patrik Šponar

1. místo: Tomáš Pala
2. místo: Alexander Weiss
3. místo: Patrik Šponar (REGION RACING s.r.o.)

 

Fotogalerie: Velký souboj o třetí místo

TOPlist

   

  

Kontakt

REGION RACING s.r.o. Dlouhá 730/35
Praha 1
110 00

IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261
Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz